۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84324840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زکات فطریه در خراسان شمالی ۲۰۰ هزار ریال تعیین شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبر: 84324840
زکات فطریه در خراسان شمالی ۲۰۰ هزار ریال تعیین شد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، روز دوشنبه در نشست شورای زکات استان اظهار داشت: همچنین میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۵۰ هزار ریال و کفاره افطار عمد نیز سه میلیون ریال اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۷۵۰ هزار ریال و برنج ایرانی یک میلیون ریال تعیین و اعلام می‌شود.

رییس شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، به تبیین اهمیت پرداخت زکات ازجمله زکات فطریه در جامعه پرداخت و افزود: هم جنبه معنوی و هم جنبه مادی و دنیایی زکات بسیار مهم است، زیرا از نظر جنبه معنوی پرداخت زکات موجب پاکی نسل و پالایش مال می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی کسی که زکات مال خود را پرداخت نکند دارایی او مشکل‌دار شده و این موضوع در بلندمدت تبعات بسیاری برای او و خانواده‌اش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه پرداخت زکات اثرات تکوینی هم دارد، اظهار داشت: کسی که زکات مال خود را بدهد زندگی او برکت می‌یابد به‌گونه‌ای که هیچ‌کس به خاطر دادن زکات از دیگران عقب نمی‌افتد؛ بلکه به‌عکس زکات معادل رشد و نمو است.

وی افزود: از نظر مادی و دنیوی نیز پرداخت زکات می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات و کاستی‌های اقتصادی و اجتماعی شده و به‌ویژه درزمینهٔ دستگیری از نیازمندان و محرومان نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

رسالت ویژه روحانیان مبلغ در تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج بیش از پیش زکات در جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ در این زمینه رسالت ویژه‌ای دارند و باید حقایق و فواید زکات را برای مردم به‌خوبی تبلیغ و تبیین کنند.

وی اضافه کرد: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان و توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان ازجمله نمودهای عینی زکات در جامعه هستند که می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تاکید بر همکاری و هماهنگی و تشریک‌مساعی دستگاه‌های مختلف درزمینهٔ زکات، افزود: همه ما باید از آبرو و وجهه و جایگاه خود برای ارتقای امور معنوی مردم و جامعه ازجمله پرداخت زکات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر پرداخت زکات با استفاده از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی، خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم شرایط کرونایی امسال برای برگزاری نماز عید فطر تأکید بر تمرکز و تجمع نداریم؛ بلکه در هر منطقه‌ای اگر فضای باز و غیرمسقفی وجود دارد و می‌شود در آنجا نماز برگزار کرد، مردم در همان‌جا نماز را برگزار کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: ما هم در بلوار مصلا نماز عید سعید فطر را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌کنیم؛ اما تاکیدی بر حضور همه نمازگزاران در این محل نداریم تا نماز عید فطر را در این محل با جمعیت اندک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha