۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84322988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹۹ واحد خون در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
کد خبر: 84322988
۵۹۹ واحد خون در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد_ایرنا-مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان امسال اهداکنندگان خون در استان به منظور کمک به بیماران نیازمند ۵۹۹ واحد خون اهدا کردند.

حسین هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر در استان افزود: در شب‌های قدر ۶۳۳ نفر برای اهدای خون به مراکز بن، بروجن و شهرکرد مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک‌هزار و ۶۱۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته وی، ۶۷۲ نفر از این تعداد اهداکنندگان مستمر و ۴۵ نفر بانوان بودند.

هاشمی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان سال‌گذشته در مدت مشابه یک‌هزار و ۶۲۲ نفر بود که از این تعداد یک‌هزار و ۴۰۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۶۸۸ نفر اهداکنندگان مستمر و ۶۱ نفر بانوان بودند.

وی به کاهش ذخایر خونی استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: مردم نوعدوست استان در شب‌های قدر و در چند روز گذشته برای کمک به بیماران نیازمند به این پایگاه‌ها مراجعه کردند و هم اکنون وضعیت ذخایر خونی مناسب است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۳۵۰بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲بار خون نیاز دارند، افزود:مردم نوعدوست استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه ،بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز بن در روز پنجشنبه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha