۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84320056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین شب های قدر در گرجستان برگزار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 84320056
آیین شب های قدر در گرجستان برگزار شد

باکو –ایرنا - آیین شب های قدر و عزاداری شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور گسترده مسلمانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در گرجستان برگزار شد .

 به گزارش ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان ، امسال با وجود شیوع همه گیری کرونا و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت گرجستان ، مساجد و حسینه های این کشور در شب های قدر شاهد حضور صدها تن از مسلمانان، بویژه جوانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مومنان خداجویی بود که آمده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرّب به درگاه الهی و راز و نیاز، آمرزش گناهان خود را طلب نمایند.

 در مراسم معنوی  شب قدر، مبلغان بومی ،روحانیون و مداحان به ذکر گوشه های از زندگانی حضرت علی(ع) پرداختند و در سوگ شهادت آن حضرت به  نوحه سرایی و  عزاداری پرداختند.

   همچنین با خواندن دعای پرفیض جوشن کبیر و سرگذاشتن قرآن برای شفای بیماران و رفع مشکلات جهان اسلام دعا کردند.

  همچنین آیین‌های معنوی شب های قدر توسط ایرانیان مقیم گرجستان نیز با رعایت پروتکل های بهداشی به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد. قرائت آیاتی از قرآن کریم ، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر ، دعای افتتاح ، اجرای مراسم قرآن بر سرنهادن ، مداحی و سخنرانی از برنامه های این مراسم بود.

  براساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده مقرراست بعد از پایان ماه مبارک رمضان در  11 خردادماه 1400 ،مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم با همکاری و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان،رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی جامعه المصطفی در گرجستان برگزار و جوایزی به افراد برگزیده اهدا شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha