اگر محور مقاومت نبود فاتحه منطقه را خوانده بودند

قم-ایرنا- عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به سیاست‌های صهیونیسم جهانی و هم‌پیمانی آن با استکبار جهانی در ظلم به مردم منطقه، گفت: اگر محور مقاومت نبود فاتحه منطقه را خوانده بودند.

شیخ نبیل الحلباوی عصر چهارشنبه در دومین روز از دومین کنگره قدس شریف، افزود: همه باید زیر پرچم محور مقاومت قرار بگیرند که در این صورت پیروزی نزدیک خواهد بود و شدی مؤمنین را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به آیه تغییر قبله مسلمانان گفت: با نزول این آیه، مسجد الحرام و مسجد الاقصا نزدیکی خاصی پیدا کردند و در دید مسلمانان دو برادر هستند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) استعمار غرب را از بدترین دشمنان طول تاریخ مسلمانان عنوان و تصریح کرد: این دشمن، احساس، وجدان، عقیده و مسلک مشخصی ندارد و حتی برای حقوق بشر نیز احترام قائل نیست؛ این دشمن با صهیونیست‌های سراسر دنیا هم پیمان شده و به دنبال ظلم و ستم به مردم منطقه است.

شیخ نبیل الحلباوی استعمارگران را به دنبال قتل و غارت در این سرزمین توصیف کرد که به مردم این منطقه ظلم می‌کنند و ابراز داشت: مردم مقاوم فلسطین، حتی یک لحظه هم در برابر این حوادث سکوت نمی‌کنند؛ باید بدانند که دوران شکست دولت‌های عربی از رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است و امروز روزگار دیگری است.

وی اعلام روز جهانی قدس به وسیله امام خمینی (ره) را به منظور بیدار کردن وجدان‌های خواب عنوان کرد و گفت: این اعلام امام خمینی (ره) برای این بود که مردم مسلمان بدانند تنها و تنها راه مقاومت می‌تواند فلسطین را آزاد کند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به محور مقاومت اشاره کرد و گفت: این محور برای آزادی فلسطین ائتلاف کردند؛ همه باید بدانند که اگر محور مقاومت نبود فاتحه منطقه را خوانده بودند، باید از این منطقه حفاظت کنیم و نگذاریم که کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی رابطه داشته باشند. هرچند برخی حاکمان عرب وقیح شده‌اند و رابطه خود با رژیم صهیونیستی را به صورت علنی اعلام می‌کنند.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha