امام خمینی(ره) جرئت مقابله با استکبار را ایجاد کرد

قم-ایرنا- دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، همدردی، همدلی و همبستگی با مردم فلسطین را به هدف از نامگذاری روز قدس دانست وگفت: امام خمینی در مقابل استکبار ایستاد و جرئت مقابله با استکبار را در مردم ایجاد کرد.

 راجا ناصر عباس جعفری عصر چهارشنبه در دومین روز از برگزاری کنگره قدس شریف در قم، افزود: امام خمینی(ره) به دنبال بیدار کردن مردم جهان بود؛ به دنبال این بود تا به مردم بفهماند که مستکبران به دنبال خرید و فروش مردم برای انجام حرکت‌های مختلف سیاسی اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فهماند که مستکبران بعد از رسیدن به خواسته‌هایشان و در دست گرفتن حاکمیت، هیچ اعتراض و سرپیچی را بر نمی‌تابند و با مردم به عنوان یاغی برخورد کرده و آن‌ها را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند.

جعفری گفت: با شناخت این روش‌های استکبار جهانی، باید با هم متحد شویم ؛ چون شیطان بزرگ آمریکا این رفتارهای مسلمانان را می‌نگرد و در این بین دستور می‌دهد.

وی ایستادگی و قیام امام خمینی (ره) در برابر مستکبران جهان را به منظور رفع زور گوئی، ظلم و ستم آن‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: با این حرکت امام خمینی (ره) اکثر مردم جھان بیدار شدند وشعار ضد استکباری سر دادند.

دبیرکل وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به هفته وحدت و تأثیر آن در وحدت مسلمانان جهان امام خمینی (ره) را حکیم امت توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) هم حکیم بود و هم دشمن را خوب شناخته بود؛ بنابراین عالم استکبار را مجبور کرد که کنار برود تا خود مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی در پایان گفت: یوم قدس، یوم المقاومه، یوم آزادی فلسطین، یوم آزادی قدس، یوم اتحاد بین المسلمین جھان است که باید به همین مناسبت دشمن اسلام و مسلمانان را خوب بشناسیم.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha