۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84317659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملایر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبر: 84317659
ملایر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

همدان- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر از راه‌اندازی خانه هلال خبرنگاران این شهرستان همزمان با هفته هلال احمر خبر داد و گفت: ملایر در استان همدان و غرب کشور نخستین شهرستانی است که صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود.

به گزارش ایرنا، «شهاب عظیمی» عصر دوشنبه در نشست هماهنگی راه‌اندازی نخستین خانه هلال شهری ملایر در منطقه کم‌برخوردار «سرِجو» اظهار داشت: خانه هلال خبرنگاران در سرای اهل قلم واقع در میدان زندیه ملایر راه‌اندازی و آغاز به فعالیت می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این از پنج خانه هلالی که در مناطق کم‌برخوردار استان همدان راه‌اندازی خواهد شد، یک خانه هلال مربوط به شهر ملایر است که پس از ارزیابی‌های به‌عمل آمده، در منطقه کم‌برخوردار «سرِجو» به عنوان پایلوت و هفته آینده همزمان با هفته هلال احمر راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق کم‌برخوردار شهری را در راستای نمونه موفق خانه هلال در محله هرندی تهران و الگو و بخشنامه شدن این طرح برای سایر نقاط کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر این نخستین خانه هلال شهری در ملایر است که اعتبار مورد نیاز به آن تعلق یافته و امیدواریم به محلات دیگر نیز تسّری پیدا کند.

عظیمی ادامه داد: در کنار کمک‌های مردمی، شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهالی محله و همچنین شناسایی بافت‌های فرسوده و کمک به بازسازی این بافت‌ها و بازتوانی مناطق کم‌برخوردار با کمک دستگاه‌های اجرایی مختلف، آموزش خودامدادی نیز ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حامی مالی این طرح است، هدف از تشکیل خانه‌های هلال را توسعه خدمات داوطلبانه و تاب‌آوری جوامع محلی، آموزش تمام اهالی با رده‌های سنی مختلف و ایجاد آمادگی برای پاسخگویی مناسب در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها عنوان کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر با اشاره به راه‌اندازی ۳۳ خانه هلال در روستاهای ملایر گفت: همزمان با هفته هلال احمر ۱۰ خانه هلال در روستاهای این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که در مجموع تعداد خانه‌های هلال روستایی ملایر به ۴۳ مورد خواهد رسید.

عظیمی یادآور شد: با افتتاح خانه هلال خبرنگاران و خانه هلال شهری منطقه سرجو، در مجموع تعداد خانه‌های هلال در این شهرستان به ۴۵ مورد می‌رسد تا علاوه بر بازتوانی و توانمندسازی محلات، ضمن افزایش سطح آگاهی امدادی اهالی، نسبت به خدمات‌رسانی در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها مفید واقع خواهند شد.

وی بیان کرد: از دی‌ماه سال گذشته تا ابتدای سال‌جاری، ۴۳ دوره آموزش مخاطرات در روستاهای ملایر توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد که بیش از ۲ برابر سهمیه شهرستان بوده است.

عظیمی همچنین به توزیع ۵۰۰ بسته غذای گرم همزمان با روز شهادت حضرت علی(ع) بین خانواده‌های نیازمند و برگزاری مراسم احیا در شب‌های قدر ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در فضای باز دریاچه کوثر ملایر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha