مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان: جامعه قدردان ایثارگری معلمان است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: جامعه قدردان ایثارگری قشر فرهیخته معلمان است چرا که یقین داریم مسیر توسعه و بالندگی کشور در همت بلند آنان تجلی پیدا می‌کند

ایرج بیت الهی روز شنبه با صدور پیامی ضمن بزرگداشت فرا رسیدن هفته معلم و تبریک این روز به معلمان، نقش بی بدیل پرچمداران علم و دانش در رشد و توسعه کشور را ستود و بر تکریم والای جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد.
وی بیان داشت: توسعه و پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی بشر نتیجه تلاش معلمانی است که از رشد و پویایی فکر در مسیر تعالی انسان‌ها استفاده کرده‌اند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: مقام رفیع معلم از شئون خداوندی و هدیه الهی به انبیا و اولیا است و زیباترین جلوه‌های عشق و معرفت، ایثار، بینش و بصیرت در نهاد انسان‌هایی است که در مسیر رسالت اولیای خدا، با پذیرش این مسوولیت خطیر، قدم در راهی الهی گذاشته‌اند و ندای فطرت پاک را به گوش همه می‌رسانند.
بیت الهی ادامه داد: ۱۲اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) که به نام روز «معلم» مزین است، فرصت مغتنمی برای آحاد جامعه است تا به سهم خود از زحمات و مجاهدت‌ معلمانی که همه وجود و هستی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده ساز جامعه می‌کنند قدردانی شود.
وی با اشاره به اینکه معلمان‌ معماران شخصیت نسل آینده کشور هستند، اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که شغل شریف معلمی علاوه بر تعلیم، تکمیل و ارتقای مکارم و فضائل اخلاقی در دانش آموزان است تا در آینده رفتارهای جامعه مبتنی بر علم و دانش در بستر عقلانیت و اخلاق باشد.
این مسوول فرهنگی ابرازداشت: بدون شک آموزش و پرورش نقش زیربنایی در رشد و پیشرفت هر جامعه ای دارد و معلم به عنوان سفیر عشق و قاموس علم و ایثار، محور این سرمایه بزرگ است که تجلیل و تکریم مقام آن وظیفه همگانی است.

وی یادآورشد: در این برهه حساس که کرونا جهان را تحت تاثیر مخاطرات خود قرار داده است و فرایند تعلیم و تربیت نیز از چالش‌های این همه گیری مصون نمانده اما با همه مصائب سخت و طاقت فرسا، در سایه جهاد علمی معلمان و همت بلند و کریمانه و مجاهدت‌های عاشقانه این قشر شریف، تعلیم و تربیت نه تنها با وقفه و رکود مواجه نگردید بلکه در سایه همت معلمان و همراهی خانواده‌ها چراغ علم و دانش، با تکیه بر رویکردهای نوین و استفاده از همه ی ظرفیت ها، پرفروغ ماند و شاهد موفقیت های شایسته تحسین هستیم.
بیت الهی اذعان داشت: آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بسیج امکانات و استفاده از همه ظرفیت‌ها و بسترسازی مدبرانه، ابتکار عمل را به دست معلمان پرتلاش و ساعی خود در جای جای استان سپرد که به گواه همگان، با توسعه آموزش‌های مجازی و روش‌های نوین، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی چند برابر زمان گذشته گسترش یافت.
وی در پایان با تعظیم در برابر این انسان‌های صبور و بی ادعا، هفته معلم را به عموم معلمان و پیشکسوتان و همه دست‌اندرکاران دلسوز نظام تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب با هدف ایجاد کشوری الگو و تحقق تمدن نوین اسلامی، مخلصانه کمر همت بسته اند، تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد: در سایه وحدت و همدلی و همیاری همه آحاد جامعه، با رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت، شاهد اعتلای روزافزون نام ایران در همه عرصه ها باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha