۶۷۰ پرونده تخلف بهداشتی از ابتدای امسال در فارس رسیدگی شد

شیراز – ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۷۰ پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان در شعب این اداره‌کل تشکیل و رسیدگی شده که عمده این پرونده‌ها مربوط به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف است.

روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس یکشنبه از قول غلامرضا سالاری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و ارتباط مستقیمی که این حوزه با سلامت شهروندان دارد، پرونده‌های تشکیل شده بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی و متخلفان با مجموع جریمه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی اعمال قانون شده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه طبق قانون، نظارت در حوزه بهداشت، دارو و درمان به عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف به ویژه در مقطع همه گیری کرونا است.
وی ادامه داد: در این راستا، تعزیرات حکومتی استان با رویکرد پیشگیری اقدام به برگزاری گشت های مشترک نظارتی در سراسر استان کرده است.
سالاری اضافه کرد: از آنجایی که معتقدیم بهترین و موثرترین نظارت ، نظارت مردمی است از شهروندان تقاضا داریم چنانچه شکایتی در حوزه بهداشت و درمان دارند مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی گزارش کنند تا بازرسان دانشگاه، موضوع را بررسی کنند و در صورت وقوع تخلف، ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برخورد تعزیراتی شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha