۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84313367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازرسانی به روستاهای بخش دلیچایی دماوند تابستان آغاز می‌شود

تهران _ ایرنا _ مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به توقف پروژه گازرسانی به روستاهای بخش دلیچایی، شهرستان دماوند گفت: با توجه به لزوم انتشار فراخوان در خصوص روستاهای محور دلیچایی، این پروژه در اواخر خردادماه توسط پیمانکار جدید آغاز به کار خواهد کرد.

سعید توکلی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات گازرسانی به روستاهای شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: تعهد استان تهران ۲۰ روستا بود که با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، همه تعهدات به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های تعریف شده شهرستان دماوند فاقد مجوز بود و با این وجود، کلنگ‌زنی شد؛ برای اجرای پروژه‌ها همه دستگاه‌ها باید مساعدت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه‌ها، بسته به شرایط و اقلیم متفاوت است، بیان داشت: تا ۱۰ روز آینده پروژه گازرسانی و نصب علمک در روستاهای تنگه، بولان و وردانه آغاز به کار خواهد کرد و در روستاهای رودافشان، عباس‌آباد، هاشمک و زره‌در نیز تا دو هفته آتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستای مغانک در اوایل خرداد ماه انجام و انشعابات مربوط به آن نیز نصب خواهد شد.

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه برخی ادارات به تعهدات خود عمل نکردند و این در حالی است که زمان به سرعت در حال سپری است و به زودی مجدد با فصل سرما روبرو خواهیم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: روند اجرای پروژه گازرسانی در مناطقی مانند روستاهای مسیر دلیچایی، گرمابسرد، مغانک، تنگه و بولان به کندی پیش می‌رود و روستاییان در این خصوص گله‌مندند.

تعطیلی برخی از پروژه‌های گازرسانی در شهرستان قابل توجیه نیست

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: با توجه به انتقال خط لوله گازبه لاریجان، دماوند با بیشترین میزان تخریب در محیط زیست، منابع ملی و طبیعی مواجه شد.

وی با بیان اینکه مشکل ماگازرسانی به لاریجان نیست، چراکه استفاده ازنعمت گازحق طبیعی همه هم‌وطنان است، خاطرنشان کرد: امابایدباحداقل تخریب‌هاوانجام مطالعات صحیح توسط وزارتخانه انجام می‌شد که این امر محقق نگردید.

فرماندار دماوند اضافه کرد: در آن شرایط وزارت نفت قول مساعدت درخصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان را داد که متاسفانه تاکنون اتفاقی دراین خصوص رخ ندادوموجب بروزعمده مشکلات برای مسئولان شهرستانی شد.

حیدری ادامه داد: کندی در روند پروژه‌هاوعدم پیگیری، موجب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان خواهدشد وما درخصوص عدم پیگیری موضوع گازرسانی به روستاهای فاقد گازشهری در شهرستان، از شرکت گاز گلایه‌مندیم.

این مسئول اضافه کرد: پروژه‌های نیمه کاره شرکت گاز بایدهرچه زودتر فعال شود، درغیراین صورت سطح همکاریهای مدیریت شهرستان باشرکت گازاستان به حداقل‌ترین جایگاه تنزل خواهدیافت و قطعاً این موضوع شرکت گاز رادر دماوند دچارچالش جدی خواهدکرد.

وی یادآور شد: انتظار ما از مسئولان استانی و کشوری این است که با اتخاذ تدابیر لازم، مشکلات روستاییان دماوند را پایان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha