۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84309408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار متر تور ماهی‌گیری در سد آزاد سنندج کشف شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 84309408
۱۰ هزار متر تور ماهی‌گیری در سد آزاد سنندج کشف شد

سنندج- ایرنا- معاون اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۱۰ هزار متر تور ماهی‌گیری در سد آزاد این شهرستان کشف کردند.

طالب وکیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت  این شهرستان در جریان گشت و کنترل منابع آبی حوزه استحفاظی موفق به کشف و جمع آوری حدود ۱۲رشته تور صید ماهی به طول ۱۰هزار متر شدند.

وی اضافه کرد: در سد آزاد علاوه بر این تورها، سه قایق بادی با پنج پنج عدد پارو که توسط صیادان غیر مجاز استتار شده بود نیز توسط ماموران کشف و ضمیمه پرونده حقوقی شد.

معاون اداره حفاظت محیط زیست سنندج یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست بطور مستمر پایش و کنترل مناطق و منابع آبی را در دستور کار دارد  و طبق مواد قانونی با افرادی که به صورت انتفاعی و بدون مجوز اقدام به صید غیر مجاز آبزیان مختلف و تلف شدن آنان می کنند، برخورد می‌کند.

شهرستان سنندج با داشتن سدهای وحدت، آزاد و ژاوه و رودخانه‌ها و منابع آبی از زیستگاه‌های مناسب برای آبزیان و پرندگان آبزی و کنار آبزی به شمار می‌آید و این منابع به طور مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مورد پایش و گشت و کنترل قرار می گیرد.

سد آزاد در ۴۰ کیلومتری غرب سنندج قرار گرفته و حجم بدنه آن ۵.۸ میلیون مترمکعب و طول تاج این سد ۶۰۰ متر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha