۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84308354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوستر دومین جشنواره خلوت گزیدگان در قزوین رونمایی شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبر: 84308354
پوستر دومین جشنواره خلوت گزیدگان در قزوین رونمایی شد

قزوین-ایرنا- پوستر دومین جشنواره خلوت گزیدگان که دربرگیرنده بیش از ۲۰ برنامه آئینی، مذهبی و قرآنی است روز یکشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و اسلامی ارشاد قزوین در این اداره کل رونمایی شد.

به گزارش ایرنا،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دراین مراسم که با حضور اعضای شورای معاونین و تعدادی از فعالان قرآنی و هنری برگزار شد،گفت: جشنواره خلوت گزیدگان با محوریت تولید محتوای آئینی و مذهبی در فضای مجازی همزمان با ماه مبارک رمضان در این استان برگزار می شود.
محمد حسین اسماعیلی افزود: امسال در ماه مبارک رمضان همانند سال گذشته و با توجه به موج چهارم شیوع کرونا، بسیاری از محافل مذهبی و دینی برگزار نمی شود ولی آنچه که مسلم است فعالیت های دینی و اعتقادی تعطیل بردار نیست و مردم مؤمن و معتقد کشور به طرق مختلف و به ویژه از طریق فضای مجازی سعی دارند تا به شعائر دینی بپردازند.
به گفته اسماعیلی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مؤسسه قرآنی مدینه الرسول، شورای توسعه قرآنی استان و انجمن قرآن و نهج البلاغه قزوین، "دومین جشنواره خلوت گزیدگان" را برگزار می کند.
وی، نیایش و خانواده، توسل، تضرع و خشوع به درگاه خداوند، مواسات و همدلی مؤمنانه، نوع دوستی و همراهی اجتماعی با نگاه ویژه به موضوع کرونا، قرآن هدایتگر و نجات بخش بشریت، قصه ها و آموزه های قرآنی، میلاد امام حسن مجتبی(ع) ، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع) و عید سعید فطر، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ مهدویت و انتظار، فرهنگ غدیر را از موضوعات و محورهای جشنواره مجازی خلوت گزیدگان اعلام کرد.
اسماعیلی اضافه کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر شامل پویش بهترین و مؤثرترین راه امر به معروف و نهی از منکر و تولید فیلم در این رابطه، مهدویت شامل مسابقه کتابخوانی منجی موعود بین کارکنان دستگاه های اجرایی و مسابقه مقاله نویسی با موضوع وظایف کارکنان در دوران غیبت، غدیر شامل مسابقه کتابخوانی از نهج البلاغه و چاپ پوستر از بیانات حضرت علی(ع)، خانواده شامل مسابقه در فضای مجازی با عنوان خانواده کانون انس با قرآن در رشته های دلنوشته و عکاسی و نقاشی و مقاله با موضوع تکریم والدین و نقش صبر در آزمون های الهی از بخش های این جشنواره است.
وی اضافه کرد: همچنین بخش قرآن این جشنواره شامل جزءخوانی قرآن، تحریر و کتابت یک جزء قرآن توسط خوشنویسان استان، برنامه های ترتیل خوانی و مناجات و اذان توسط کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و تولید و ساخت فیلم کوتاه با موضوعات قرآنیِ نکوهش غیبت و دوری از اسراف و تکریم والدین است.
اسماعیلی از دیگر برنامه های بنیادی در این اداره کل را  تهیه اطلس قرآنی استان قزوین، تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان و انتخاب روستاهای قرآنی استان عنوان کرد و افرود:  با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری این اهداف اجرایی خواهد شد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: این جشنواره صرفاً به استان قزوین اختصاص دارد و کلیه شهروندان قزوینی می توانند در بخش های مسابقه  این جشنواره شرکت کنند و علاوه بر بهره مندی از فیوضات معنوی از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند. 
اسماعیلی افرود: شرکت کنندگان در این جشنواره برای دریافت فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نشانیhttps://ghazvin.farhang.gov.ir/ و یا به آدرس قزوین -بلوار آزادگان - جنب مسجد امام خمینی (ره) - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۳۷۰۱۸۰ تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha