افزایش ۵۰ درصدی عملیات اورژانس برای بیماران کرونایی در دو هفته اخیر

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۵۰ درصدی عملیات تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ طی دو هفته گذشته برای بیماران کرونایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت پنجمین روز از هفته سلامت افزود: طی روزهای گذشته تماس های زیادی در خصوص کووید ۱۹ با شماره اورژانس ۱۱۵ انجام شد که کارشناسان و تکنسین های این مرکز با مشاوره دادن و اشتراک گذاشتن اطلاعات به سئوالات هموطنان در خصوص این بیماری پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، ادامه داد: از این شمار بیمار کرونایی ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند که ۱۳ درصد بیماران به صورت سرپایی و بیمارستان ها تحت مراقبت قرار گرفتند و ترخیص شدند و اکنون در تهران ۹ هزار و ۳۱۰ بیمار بستری هستند که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: در فروردین امسال نسبت به فروردین ۹۹، ۷۲ درصد افزایش را در ماموریت‌های اورژانسی داشته‌ایم که بیشتر آنها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است؛ ضمن اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین حوادث ویژه را داشته‌اند.  

کولیوند اضافه کرد: همچنین در فروردین امسال ۱۶ زلزله بالای ۴ ریشتر داشتیم که یکی از این زلزله‌ها ۵.۹ ریشتر بود که در بندر گناوه بوشهر اتفاق افتاد و ۱۴ مصدوم بر جای گذاشت، البته این تعداد به علت ترس و فرار از حادثه مصدوم شدند. همچنین در زلزله ۵.۴ ریشتری مریوان کردستان نیز  به علت اضطراب و دلهره ۱۰ مصدوم داشتیم.  

وی با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی ماموریت مربوط به حوادث جوی در فروردین ۱۴۰۰ گفت: در این مدت رشد ۷۰ درصدی در نزاع‌ها را شاهد بودیم به طوری که استان‌های آذربایجان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بیشترین نزاع‌ها را داشته‌اند.

وی در خصوص استفاده از نقاهتگاه ها برای بیماران کرونایی نیز گفت: حدود ١۴٠ هزار تخت در هتل ها و مهمانسرا ها آماده کردیم اما در موج های قبلی برای استفاده از این مراکز استقبال خوبی نشد. برخی هتل ها و مهمانسراها در تهران در دو روز آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسامی این هتل ها و مهمانسراها اعلام می شود و تیم هایی با برنامه ریزی انجام شده حضور خواهند یافت.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد نیز اظهار داشت: شهرداری بیشترین همکاری را با اورژانس کشور داشته است که در راستای این همکاری ۶۴ پد بالگرد در تهران ایجاد شده که از این پدها استفاده می شود.

هفته سلامت در سال ۱۴۰۰ از روز اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

بر اساس روز شمار هفته سلامت، چهارشنبه اول اردیبهشت با عنوان «همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر، پنجشنبه دوم اردیبهشت با عنوان «مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، جمعه سوم اردیبهشت با عنوان «آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر، خواهد بود.

براساس این گزارش، شنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «ارتقای نظام شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، یکشنبه پنجم اردیبهشت با عنوان «رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ سازی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، دوشنبه ششم اردیبهشت با عنوان «پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر و روز سه شنبه هفتم اردیبهشت با عنوان «مشارکت‌های بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» نام‌گذاری شده است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha