مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۰

شهرکرد- ایرنا – تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر تامین امنیت آبگیر بن به بروجن، تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی اختصاص یافته به بیماران کرونا و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهر سامان از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در پنجمین هفته از سال ۱۴۰۰ است.

در این هفته نشست استانی ستاد مقابله با کرونا، آیین طبخ یک هزار غذای گرم در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد و نشست هماهنگی طرح بهداشتی شهید سلیمانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تامین امنیت آبگیر بن به بروجن شد

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از رفتار هنجارشکنانه برخی از افراد استان هم‌جوار در محل آبگیر طرح آب‌رسانی بن به بروجن و به آتش کشیدن خودروی پیمانکار این طرح گفت: طرح‌های انتقال آب متعددی از بالادست واقع در استان چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان اجرا شده است که اگر مردم این استان نیز بخواهند چنین رفتارهای خرابکارانه‌ای از خود نشان دهند بی‌شک تامین امنیت این ۲ استان با چالش مواجه می‌شود از این رو توصیه می‌شود مسئولان استان هم‌جوار از شکل‌گیری چنین حرکاتی جلوگیری کنند.

ظرفیت بخش‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری تکمیل شد

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و  ۸۰۰ فرد مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: با تعطیل کردن بخش‌های غیرضروری و ترخیص بیماران معمولی، تلاش شده تا نیاز استان با استفاده از بخش‌های غیر کرونایی تامین شود اما چنانچه تعداد بیماران بستری به همین روال ادامه یابد مجبور به استفاده از نقاهتگاه خواهیم شد.

امام جمعه شهرکرد: چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین آب شرب مواجه است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری گفت:  مردم چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان مشکلی با یکدیگر ندارند و مردم ۲ استان باید مطالبات خود را از مسوولان و دستگاه‌های متولی مطالبه کنند و اجازه سوءاستفاده به ضدانقلاب، منافقان و بر هم‌زنندگان امنیت کشور به ‌ویژه در آستانه انتخابات را ندهند.

نقاهتگاه بیماران کرونایی شهرکرد نیازمند کپسول اکسیژن است

عباس قادری مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، نیاز نقاهتگاه بیماران کرونایی شهرکرد به ۴۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری را یادآور شد و افزود: برای تامین هر کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است که می‌طلبد مردم نوع‌دوست و خیر استان در این خصوص مجموعه علوم پزشکی شهرکرد را یاری دهند.

تصفیه‌خانه آب شهر سامان افتتاح شد

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و پس یک دهه تلاش این طرح در ۲۳ هزار و ۵۶۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب سامان جمعیت ۱۵ هزار نفری این شهر را پوشش می‌دهد.

نیاز آبی سالانه طرح بن به بروجن کمتر از ۲ درصد آورد زاینده‌رود است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری رییس کمیته آب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز آبی طرح انتقال آب بن به بروجن با دربرگیری نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، ۴۱ میلیون مترمکعب در سال است، گفت: در اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌ حوضه‌ای باید نیازهای آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و زیست‌محیطی استان مبدأ لحاظ شود.

هزار  و ۸۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین مجهز شد

عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۸۵۵ هکتار از این وسعت به شبکه آبیاری بارانی، ۹۱۶ هکتار به شبکه آبیاری موضعی و ۳۳ هکتار به شبکه آبیاری چندفشار مجهز شده است، افزود: در سال جاری نیز تجهیز یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد.

نجات دشت‌های چهارمحال و بختیاری از خشکسالی با احداث ۶۵۰ طرح آبخیزداری

علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اجرای این تعداد طرح از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و صندوق توسعه ملی اجرا شدند و از نظر حجمی نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمکعب گنجایش دارند.

یک هزار و ۱۲۰ تن روغن خوراکی وارد بازار چهارمحال و بختیاری شد

جهانبخش مرادی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه این میزان روغن خوراکی به‌منظور تامین نیاز شهروندان در ماه رمضان تهیه و برای عرضه در اختیار ۲۰۰ فروشگاه در سطح استان قرار گرفته است، افزود: سهمیه هریک از شهرستان‌ها به نسبت جمعیت تعیین شده و به ‌موقع در این مناطق توزیع و عرضه خواهد شد.

چهار هزار و ۲۴ نمونه‌گیری ویروس کرونا در شهرستان بروجن انجام شد

محمدحسن کرمی رییس شبکه بهداشت و درمان بروجن به انجام این تعداد نمونه‌گیری از ابتدای امسال تاکنون اشاره و تصریح کرد: از این تعداد نتیجه آزمایش یک هزار و ۷۰۱ نفر مثبت بوده است و همچنین از این تعداد تا روز ۲۹ فروردین، ۱۵ نفر به‌ علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دومین استان کم بارش کشور است

مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش مرکز خشکسالی کشور، این استان پس از استان کرمانشاه دومین استان کم بارش اعلام شده است، گفت: استان در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ یکی از کم‌بارش‌ترین ۵۰ سال اخیر را تجربه کرده و خشکسالی تاثیر عمیقی بر این استان بر جا گذاشته است.

۱۰ درصد از عشایر کوچ‌رو وارد چهارمحال و بختیاری شدند

محسن نادری معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان به آغاز کوچ زودهنگام عشایر اشاره کرد و گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع خوزستان، گرم شدن هوا و ترس عشایر از اینکه مراتع چهارمحال و بختیاری توسط دامداران محلی مورد استفاده قرار گیرد، عشایر کوچ‌رو همه ساله کوچ زود هنگام به سمت استان دارند.

مرکز تخصصی آموزشی نما و صنعت ساختمان در سامان راه‌اندازی شد

فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بیشترین فعالان حوزه نماسازی ساختمان را مربوط به شهرستان سامان عنوان و تاکید کرد: این مرکز چهار بخش شامل نما، تاسیسات، بتن و جوشکاری دارد که شامل نمای آجری، سنگی و کامپوزیت است و برای راه‌اندازی آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

تهدیدکنندگان سلامت مردم در چهارمحال و بختیاری دادگاهی می‌شوند

جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری  با هشدار نسبت به عادی‌انگاری شیوع کرونا، درخصوص روند رو به رشد موج چهارم کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: مواردی که تهدید علیه بهداشت عمومی به شمار می‌رود از طریق ناظران بهداشت به ماموران نیروی انتظامی گزارش شود تا با دریافت حکم از دادستان با متخلفان برخورد شود.

امام جمعه شهرکرد: خیرین هزینه افطاری را به نیازمندان اختصاص دهند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به اینکه روزانه یک هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مصلای شهرکرد طبخ و با رعایت دستورالعمل بهداشتی درب منازل نیازمندان، روزه‌داران و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می‌شود، گفت: کسانی که نذر دارند و می‌خواهند در این کار خوب سهیم شوند، می‌توانند به دفتر امام جمعه شهرکرد مراجعه و کمک‌های خود را در این جهت تقدیم کنند.

یک هزار و ۶۵۰ حامی در چهارمحال و بختیاری به پویش ایران مهربان پیوستند

علی منصوری رییس اداره طرح اکرام و ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از پنج هزار کودک یتیم و محسنین در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، افزود: با اجرای پویش ایران مهربان و افزایش سرانه دریافت تمام فرزندان ایتام به مبلغ هفت میلیون ریال پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هیچ کودک یتیم و محسنین بدون حامی و سرپرست نباشد.

آراد و آوا بیشترین نام‌های انتخابی برای نوزادان چهارمحال و بختیاری شد

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ۱۵ هزار و ۱۱۰ واقعه ولادت در استان در سال گذشته گفت: در سال ۹۹ بیشترین نام‌های انتخابی برای نوزادان پسر در استان به ترتیب آراد، آریا، امیرعلی، حسین، علی، سامیار، امیرحسین، پارسا، رضا، ماهان، ابوالفضل، مهراد کیان و محمدحسین بود.

پروازهای فرودگاه شهرکرد افزایش یافت

سروش سلیمی مدیر فرودگاه بین‌المللی شهرکرد با اشاره به اینکه ۲ پرواز در مسیر تهران- شهرکرد و برعکس از ششم اردیبهشت برقرار می‌شود و با برقراری این ۲ پرواز جدید تعداد پروازهای این فرودگاه به پنج مورد در هفته می‌رسد، افزود: چنانچه مردم استان از پروازهای برقرار شده استقبال کنند مقدمه برقراری پروازهای داخلی و بین‌المللی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

۵ تخلف از بازار سیمان در چهارمحال و بختیاری کشف شد

به گفته غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این تعداد چهار مورد تخلف احتکار به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان و یک مورد تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش ۳۰ میلیون تومان بوده است.

مطالعات اولیه طرح جمع‌آوری میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری آغاز شد

احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی استان به ارائه طرح احیاء و ساماندهی میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری در آخرین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر مبانی طرح اولیه قرار است، منابع مکتوب و اسنادی که در آن‌ها، نشانه و یا نوشتاری از تاریخ، فرهنگ و هنر و دیگر مشخصه‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد، شناسایی و از سراسر کشور جمع‌آوری شوند.

۶ هزار و ۵۰۰ نمونه‌گیری کرونا در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا انجام شد

فریبرز جباری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با تاکید بر اینکه جواب ۳۰ تا ۳۲ درصد آزمایش‌های انجام شده در این ۲ شهرستان از ابتدای سال تاکنون مثبت است، گفت: اجرای طرح بیماریابی با همکاری مرکز بهداشت استان و همراهی و همکاری مردم باعث شده است تا سرعت شناسایی بیماران و انجام قرنطینه خانگی آن‌ها افزایش یابد.

۱۸ هزار فقره تسهیلات بازسازی مسکن در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به پرداخت این میزان تسهیلات از سال ۸۵ تاکنون افزود: در برنامه‌های امسال نیز پرداخت سه هزار و ۱۸۲ فقره تسهیلات بازسازی مسکن در استان پیش‌بینی شده است که برای پرداخت این تعداد فقره، ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

۲ هزار و ۶۵۰ تُن کود اوره بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

مسعود میرزایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با تاکید بر توزیع این میزان کود از ابتدای امسال تاکنون گفت: هم‌اکنون نیز یک هزار و ۱۳۰ تُن کود اوره از پتروشیمی لردگان برای توزیع بین کارگزاری‌ها بارگیری شده است که در این هفته جاری توزیع می‌شود.

پارسال مصرف گاز سی.ان.جی در چهارمحال و بختیاری ۱۳.۶ درصد افزایش یافت

به گفته جعفر سالاری‌نسب مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان، سال گذشته ۱۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی  (CNG) برای مصرف خودروهای دوگانه سوز در جایگاه‌های این استان عرضه شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ برابر ۱۳.۶ درصد افزایش یافت.

۱۶۸ زندانی جرائم غیر عمد چهارمحال و بختیاری چشم انتظار خیرین هستند

مجید صیادی مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این تعداد زندانی واجد شرایط دریافت کمک‌های ستاد دیه با بدهی بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که از این تعداد یک نفر به دلیل بدهی مهریه و ۹ نفر بدهی مالی بودند.

هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کل بودجه استان در سال گذشته از محل منابع ملی، استانی و قانون اعتبارات متوازن و نفت یک هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۵ درصد آن تخصیص داده شد، افزود: عملکرد اعتبارات استان در سال ۹۹ در مقایسه با سال‌های گذشته آن رشد سه برابری داشته است.

۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح پسماند در شهرکرد اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در مرکز استان افزود: از این میزان ۷۵ درصد زباله تَر و ۲۵ درصد زباله خشک است که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد که عملیات اجرایی احداث شهرک بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری نیز از سوی بخش خصوصی تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محور ارتباطی بن به سامان ۱۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن گفت:  خیرین این شهرستان احداث مسیر ۱۰ کیلومتری بن به باباپیراحمد معروف به جاده "درازدره" را بر عهده گرفته‌اند که تاکنون یک کیلومتر از آن را ساخته و آسفالت شده‌ است و تا پایان سال جاری هفت کیلومتر دیگر از این جاده زیرسازی ‌و آسفالت می‌شود.

روند افزایشی تعداد بیماران بستری در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

به گفته مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، بخش قابل‌توجهی از این بیماران کرونایی بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران بستری، تعداد مرگ‌ومیرها در هفته بعد از آن افزایش پیدا کند.

جمعیت زیرپوشش شبکه گاز طبیعی در چهارمحال و بختیاری به ۹۶.۶ درصد رسید

سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۹.۵ درصد از جمعیت شهری و ۹۱.۱ از اهالی روستاهای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند، گفت:  میزان مصرف مصوب گاز طبیعی استان در سال ۱۳۹۹ برابر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بود که از این میزان ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون مترمکعب مصرف شد.

کرونا به جامعه کارگری چهارمحال و بختیاری آسیب وارد کرد

حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از جامعه کار و تلاش استان متاثر از ویروس کرونا شد، افزود: از این تعداد ۱۶ هزار نفر برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا مراجعه نکردند.

طرح شهید سلیمانی گام موثری در مهار شیوع کرونا است

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری موفقیت‌ها و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در استان را تا قبل از عید نوروز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این طرح، چهارمحال و بختیاری جزو سه استان برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی شد.

امام جمعه شهرکرد: تلاش کادر درمان یادآور حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  با قدردانی و  تشکر از زحمات فعالان در حوزه سلامت، گفت: برگزار نشدن آیین‌های تکریم و تجلیل از فعالان این حوزه به دلیل شرایطی است که نباید تجمعات برگزار شود و این امر دلیلی بر بی‌توجهی به فعالیت این عزیزان نیست و باید از هر ظرفیت برای تقدیر و تشکر از زحمات این فعالان استفاده کرد.

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

هوشنگ طاهری مدیر شعب بانک کشاورزی گفت: این مقدار تسهیلات کشاورزی به افزون‌بر ۲۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط در زیر بخش‌های مختلف مانند کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، شیلات، دام و طیور، دام عشایر، مکانیزاسیون کشاورزی، تولید بذور گواهی شده  و طرح‌های گردشگری در سال ۹۹ پرداخت شده است.

همچنین در این هفته، خبرنگاران ایرنا در مرکز شهرکرد در گزارش‌هایی با عناوین «بیکاری چهارمحال و بختیاری، فرصت‌ها و چالش‌ها»، «آب‌رسانی سیار برای مردمانی در سرزمین رودهای روان»، «بارش خشک‌سالی بر سر چهارمحال و بختیاری» و «جنگل دست کاشت ارجنای چالشتر در انتظار تصمیمات سرنوشت‌ساز» به طرح و بررسی دیدگاه‌های عمومی و کارشناسی پیرامون مسائل مربوطه پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha