واکسیناسیون جانبازان ۵۰ درصد خراسان رضوی در برابر کرونا آغاز شد

مشهد-ایرنا- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد استان برای ایمن سازی این قشر در برابر بیماری همه گیر کرونا از امروز شنبه آغاز شد.

جواد غلامپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع هزار و ۵۰۰ نفر از جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد واکسینه خواهند شد که حدود هزار نفر از این افراد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانها و در مراکز بهداشت منتخب ایمن سازی می شوند.

وی ادامه داد:پیش از این حدود ۵۰۰ نفر از ایثارگران استان شامل جانبازان قطع نخاع، شیمیایی شدید، سه عضو قطع شده و بیشتر و همچنین والدین دارای ۲ شهید دربرابر کرونا ایمن سازی شده بودند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون سایر گروه‌های ایثارگری در برابر کرونا متعاقبا اعلام می‌شود.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید، ۴۹ هزار و ۹۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. شمار جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد این استان هزار و ۸۷۹ نفر، جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر و جانبازان ۷۰ درصد نیز ۷۱۱ نفر است و بقیه جمعیت جانبازان استان نیز زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند.

هم اکنون جمعیت زیرپوشش خدمات بنیاد شهید خراسان رضوی ۳۱۴ هزار نفر است.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۸۰ تن  از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ تن رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha