فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کرمانشاه تسهیل می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه برای تشویق سرمایه‌گذاران در استان در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها کمک می‌کنیم، گفت: تسریع و تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، «جبار گوهری» روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار سنقر و کلیایی افزود: ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری فرصت اجرای پروژه‌های کارآمدتر را پیش روی ما می‌گذارد و به طور قطع از ایجاد این فضا حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: شهرستان سنقر و کلیایی به لحاظ جاذبه‌های گردشگری از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که باید با برنامه‌ریزی مناسب معرفی و شرایط حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، بیان اینکه در حوزه گردشگری آبی شهرستان سنقر با وجود ۲ سد مهم از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: در حوزه سد جامیشان سرمایه‌گذاران متعددی برای احداث تأسیسات گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

گوهری همچنین در خصوص مرمت حمام‌های تاریخی سنقر و کلیایی و بازنگری در ضوابط بافت تاریخی شهر سنقر، گفت: در حوزه مرمت آثار و بناهای تاریخی رویکرد ما باید با مردم و برای مردم باشد.

او اظهار داشت: مرمت بناهای تاریخی باید به سمتی برود که منجر به زنده‌سازی و بهره‌برداری از آن بنا شود تا دوباره شاهد تخریب آن نباشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه همچنین در خصوص احداث بازارچه صنایع‌دستی در شهر سنقر، اظهار داشت: ضرورت مکان‌یابی مناسب که بتواند بازده اقتصادی لازم را برای صنعتگران داشته باشد، ضروری است و از این رو آماده همکاری با فرمانداری و شهرداری سنقر برای مشارکت در احداث بازارچه صنایع‌دستی هستیم.

آمادگی فرمانداری برای حمایت از سرمایه‌گذاری

فرماندار سنقر و کلیایی هم در این دیدار گفت: در ۲ دهه گذشته ۲ سد جامیشان و شهدا در این شهرستان احداث شده که فرصت کم‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تفریحات آبی ایجاد کرده است.

«غلامرضا مرتضوی» افزود: در سال‌های گذشته در حوزه سد جامیشان کلنگ‌زنی‌ شده که هنوز به سرانجام‌ نرسیده و امیدواریم با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران جدید شاهد اتفاقات مثبتی در به سرانجام رسیدن طرح‌های گردشگری در حوزه این سد باشیم.

وی اظهار داشت: ارتقای زیرساخت‌های شهرستان سنقر و کلیایی در حوزه‌های مختلف راه، برق در حال انجام و شرایط برای اجرای طرح‌های گردشگری فراهم است.

مرتضوی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی نیز برخی تولیدات هنرمندان شهرستان در حوزه فرش و چاقوسازی بسیار شاخص است و نیاز به حمایت دارد.

سامان‌دهی سراب سنقر و رفع موانع میراثی و کمک به توسعه آن، سامان‌دهی محوطه بقعه مالک و توجه به بافت تاریخی شهر سنقر از دیگر مواردی بود که توسط فرماندار سنقر و کلیایی مطرح شد.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha