۶ هکتار از مراتع اقلید در آتش سوخت
مهار آتش سوزی در مراتع اقلید

شیراز- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی، شورای روستا و دامداران، آتش‌سوزی در ۶ هکتار از اراضی مرتعی جنوب این شهرستان مهار شد.

«اسحاق امیدوار» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بررسی وضعیت مراتع جنوبی شهرستان، از وقوع آتش‌سوزی در مراتع منطقه لاله گون، بیشه آسپاس و بند بهرام  مطلع شدند و برای خاموش کردن آتش اقدام کردند.
وی افزود: با توجه به وسعت منطقه و سرعت انتقال آتش، بهره‌برداران، دامداران و شورای روستای منطقه آسپاس و لاله گون نیز به یاری عوامل منابع طبیعی آمده و با خاموش کردن آتش‌، از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کردند.
امیدوار تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد عامل انسانی و بی احتیاطی سبب وقوع آتش سوزی در این مراتع شده است؛ با وجود تلاش سه ساعته نیروها، حدود ۶ هکتار از اراضی مرتعی در آتش سوخت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این سومین مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان اقلید است.
وی از مردم شهرستان اقلید خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره های ۰۷۱۴۴۵۳۵۲۱۳ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha