۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبر: 84299124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریان مقاومت خطاب به نظامیان عراق: از کاروان‌های آمریکا فاصله بگیرید

بغداد - ایرنا - به دنبال اقدام اخیر دولت عراق در گماشتن ستونی از نیروهای امنیتی در مسیر حرکت کاروان‌های تجهیزات پشتیبانی ارتش آمریکا در بزرگراه حدفاصل بصره تا بغداد، گروه‌های مقاومت از این نیروها خواستند از نظامیان اشغالگر آمریکایی و کاروان‌هایشان فاصله بگیرند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر بویژه چند روز گذشته، حمله گروههای ضداشغالگری به کاروان‌های پشتیبانی و تجهیزات آمریکایی در عراق افزایش چشمگیری یافته است، از این روی دولت بغداد سعی در پوشش آنها با نیروهای خود دارد که با اعتراض برخی جریان‌های داخلی مبنی بر به خطر افتادن جان هموطنان برای ارتش بیگانه شده است. 

«تیپ خبیر» یکی از این گروه‌های نوظهور مقاومت امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی و عموم مردم عراق خواسته است که برای حفظ جان خود، به فاصله یکهزار متر از نیروها و کاروان تجهیزات پشتیبانی آمریکا فاصله بگیرند.
بر اساس این بیانیه که در رسانه‌های عراقی منتشر شده است، «از مردم عراق و نیروهای امنیتی این کشور که به اجبار ماموریت حفاظت از کاروان‌ها و تجهیزات دشمن آمریکایی را برعهده گرفته‌اند، درخواست می‌شود برای حفظ جان خود، به میزان یکهزار متر از آنها فاصله بگیرند».
این گروه نوظهور مقاومت در ادامه تاکید کرده است که تمامی کاروان‌های آمریکایی از شمال تا جنوب عراق در زیر آتش گروه‌های مقاومت قرار دارند.
به دنبال عدم تعیین جدول زمانبندی مشخص برای خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق در پایان سومین دور گفت وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن (19 فروردین ماه 1400)، گروه‌های مقاومت در این کشور تهدید به از سرگیری حملات خود به کاروان‌های تجهیزات پشتیبانی و نظامیان و پایگاه‌های آمریکایی در عراق کرده‌اند.
این حملات در روزهای گذشته به طرز محسوسی افزایش یافته و حتی همزمان با گفت وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن، فرماندهی مشترک نظامی عراق از کشف مجموعه‌ای از موشک‌های «گراد» برای هدف قرار دادن پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در غرب استان «الانبار» خبر داد.

بازخوردها به تصمیم دولت عراق مبنی بر پوشش دادن ارتش آمریکا با نیروهای خودی همچنان در فضای عمومی این کشور ادامه دارد و از دیگر سو به روال معمول گروههای ضداشغالگری همواره از نیروهای امنیتی عراق می‌خواهند از آمریکایی‌ها که اشغالگر هستند؛ فاصله داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha