شفاف نبودن فضای کسب و کار و تورم موانع اصلی فعالیت واحدهای تولیدی است

تهران- ایرنا- نتایج افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد:۴۲.۷  درصد پاسخگویان «شفاف نبودن فضای کسب و کار» را  مانع اصلی برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی  دانستند.  همچنین ۴۲.۶ درصد مخاطبان معتقدند «تورم بالا» در شرایط کنونی بیشترین ضربه را به بخش تولید وارد کرده است.  

شعار « تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» امسال می تواند حمایت از تولید ملی را بدنبال داشته باشد و تولید ملی در صورت فراهم کردن زیرساختهایش درمسیر رشد و تعالی گام برمی دارد .  در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی های خبری هفته اخیر نظرسنجی  آنلاین خود را به موضوع چالش های رونق تولید اختصاص داد.  پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۲۱ تا ۲۸  فروردین ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۴ هزار و ۲۰۰  نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا « مانع اصلی برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی » ‌را اعلام کنند.  براین اساس ۴۲.۷ درصد پاسخگویان « شفاف نبودن فضای کسب و کار » و ۲۳.۹ درصد « بوروکراسی دست‌وپا گیر» را از موانع اصلی بیان کردند .

«مسائل بانکی، مالیاتی و گمرکی» با ۱۶.۱ درصد ،‌« ناتوانی در جذب سرمایه‌های خارجی» با ۹.۳ درصد و « نداشتن نقدینگی کافی» با ۸ درصد به عنوان موانع دیگر توسعه فعالیت های تولیدی از سوی مخاطبان انتخاب شده است .

 در این افکارسنجی، سه پرسش « مهم‌ترین لازمه تحقق رونق تولید در کشور کدام‌یک از این موارد است؟از نظر شما مانع اصلی برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی چیست؟ کدام‌یک از موارد زیر در شرایط کنونی بیشترین ضربه را به بخش تولید وارد کرده‌اند؟ »  مطرح شد.

نتایج این گزارش نشان داد؛ ۴۲.۶ درصد پاسخگویان «تورم بالا » و ۲۲.۴ درصد « متغیر بودن نرخ ارز »‌ را از مواردی می دانند که در شرایط کنونی بیشترین ضربه را به بخش تولید وارد کرده است .  «تحریم‌های ظالمانه آمریکا»‌ و

« جذاب‌تر شدن بازارهای غیرمولد»  هرکدام با ۱۵.۴ درصد و « مشکلات ناشی از کرونا» با ۴.۳ درصد از دیگر موارد مطرح شدند که بیشترین ضربه را در شرایط کنونی به بخش تولید وارد کرده است.

دراین بررسی ۳۸.۶ درصد پاسخگویان « ایجاد ثبات در اقتصاد کلان » و ۲۷.۱ درصد « ارتقای نظام مدیریتی»‌ را  مهمترین لازمه تحقق رونق تولید در کشور  می دانند . « همکاری بیشتر قوای سه گانه برای شناسایی موانع و مقررات زدایی» و «استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» به ترتیب با ۱۸درصد  و ۱۶.۳ درصد برای تحقق رونق تولید از سوی مخاطبان لازم اعلام شده است.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۲۴ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال ،  سفرهای نوروزی ، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ،  روز طبیعت،  فعالیت در شبکه های اجتماعی  و چالش های رونق تولید مطرح کند.

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =