هزار دستگاه خودروی غیربومی از جاده‌های خراسان‌ رضوی برگردانده شد

مشهد- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: هزار و چهار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از ورودی شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی استان برگردانده شدند.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان اجرای طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی برگشت داده شدند.
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، مالکان ۹۶ دستگاه خودرو به دلیل ورود به شهرهای نارنجی جریمه پنج میلیون ریالی و مالکان ۱۶۲ دستگاه خودروی غیربومی نیز با ورود به شهرهای قرمز جریمه ۱۰ میلیون ریالی شدند.
جانشین رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: رانندگان هزار و ۳۲۵ دستگاه خودروی غیربومی نیز روز گذشته در جاده‌های استان تذکر گرفتند.
طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا همزمان با محدودیتهای سراسری، از اول آذر تا ۱۳ دی ماه پارسال در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرا شد.
اجرای این طرح در پی آبی شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد از ١٣ دی ماه پارسال متوقف شد اما اجرای آن دوباره از ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به خاطر زرد شدن وضعیت مشهد آغاز شد که تا ۲۵ اسفندماه پارسال ادامه یافت.
امسال نیز با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا، این طرح از ۱۹ فروردین ماه به اجرا گذاشته شد.

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۹۵ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و وضعیت ۹۹ شهرستان نارنجی است. ۴۵ شهرستان کشور هم در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند.

 بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

بر این اساس نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

تاکنون دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۶۹ هزار و هشت نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۶۱ هزار و ۴۹۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۱۲ هزار و ۱۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۱۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha