۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84295481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشاء مکانیزه برنج در شالیزار های رضوانشهر آغاز شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84295481
نشاء مکانیزه برنج در شالیزار های رضوانشهر آغاز شد

رشت- ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر از آغاز اولین کشت مکانیزه برنج در سطح ۲ هکتار از شالیزار های این شهرستان خبر داد .

 فرامرز آصفی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوید شعبانی کشاورز شالیکار روستای گیل چالان، از توابع بخش مرکزی رضوانشهر با استفاده از تجهیزات مکانیزه، کار نشاء برنج را در ۲ هکتار از شالیزار شخصی خود آغاز کرد.

 وی با تاکید بر این  که رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت های کشاورزی یک اصل است، خطاب به شالیکاران گفت: ضمن اسفاده بهینه و مطلوب تر از منابع آبی، از هرگونه اسراف و هدر رفت این نعمت الهی پرهیز کند.

 آصفی گفت: با شروع نشا کاری دغدغه شیوع ویروس کرونا جدی است و اگر موارد مهم در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله  تردد، اسکان، تهیه غذا و صرف آن و مهمتر از همه به کارگیری کارگران مورد بی توجهی قرار بگیرد، ممکن است با یک فاجعه مواجه شویم.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: عواملی نظیر سختی کار، عدم رغبت جوانان به این شغل، بالا بودن سن بهره برداران، هزینه بالا و عدم توجیه اقتصادی در کشت سنتی برنج موجب شده تا شالیکاران از ورود ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه کشت برنج استقبال کنند.

 کارشناسان کشاورزی صرفه جویی در وقت، انجام به موقع عملیات کاشت، کاهش هزینه تولید، افزایش بهره وری نیروی کارگری و افزایش تولید محصول را از جمله اهداف مکانیزاسیون برشمرد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که دارای ۱۰ هزار هکتار شالیزار است، از این میزان تا کنون حدود ۷۰ درصد شخم اول و ۲۰ درصد هم آب تخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha