طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تصویب شد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس گفت: با موافقت اعضای کمیسیون کشاورزی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تصویب و در اسرع وقت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، معین‌الدین سعیدی در تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان نظرات خود را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی افزود: نباید نگاه شعاری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها داشت باشیم، بلکه باید ساز و کار اجرایی شدن آنها را مدنظر قرار دهیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث پشتبانی و مانع‌زدایی‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته بود اعضای کمیسیون کشاورزی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی را تهیه و مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بروکراسی کشور خصوصا در حوزه تولیدات کشاورزی باعث کم انگیزگی تعداد زیادی از کشاورزان شده و مشکلات عدیده‌ای را در زمینه صدرو مجوزها شاهد هستیم، تصریح کرد: گاهی فرآینده بروکراسی صدرو مجوز به قدری طولانی می‌شود که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انگیزه ندارند و برای تسهیل این مسیر طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تهیه شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی با موافقت هیات رئیسه به فوریت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی ستادی تحت عنوان تنظیم بازار کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دادگستری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتاق اصناف و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر و چهار نفر کشاورز خبره منتخب وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برش شهرستانی ستاد تنظیم بازار کشاورزی نیز تشکیل می‌شود که در آن درخواست متقاضیان تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی بررسی می‌شود و اگر منافات قانونی نداشته باشد در اسرع وقت تصویب می‌شود، در این ستاد روند استعلام‌ها که بسیار وقت‌گیر است تسهیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha