تشریح روند نسخه نویسی الکترونیکی برای بیمه شدگان سلامت

تهران- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران روند جمع آوری دفترچه های کاغذی بیمه سلامت و نحوه نسخه نویسی الکترونیکی برای بیماران را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه اداره کل بیمه سلامت استان تهران، «سیده مریم حسینی» توضیح داد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاست های کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را برای ارتقا سطح کیفی  خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد، پیاده کرد.

وی در خصوص روش اجرای این طرح افزود: بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و تنها با ارائه کد ملی خود به پزشک طرف قرارداد بیمه مراجعه می کنند و پزشک پس از احراز هویت مراجعه کننده در سامانه نسخه الکترونیکی، بیمار را ویزیت کرده و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش و تصویربرداری را در قالب یک نسخه ثبت می کند.

حسینی ادامه داد: بیمار هم با کدملی و کد پیگیری مربوطه به مرکز تجویزی پزشک مراجعه می کند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران یادآور شد: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمه های تکمیلی، جلوگیری از خطاهای نسخه پیچی در داروخانه ها، کم شدن هزینه های چاپ دفترچه وکنترل مصرف بی رویه دارو از مزایای نسخه نویسی الکترونیک است.

به گزارش ایرنا، حدود ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران هستند و همچنین از ۲ هزار و ۷۰۰ داروخانه در سطح استان تهران، بیمه سلامت با ۲ هزار و ۴۰۰ داروخانه قرارداد دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha