هوای چهار شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم قرار دارد

قصرشیرین - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در غرب و شهرستان کنگاور در شرق استان اکنون برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

«آذر ولی‌زاده» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ میکروگرم بر مترمکعب بود که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی اظهار داشت: همچنین این وضعیت در شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب هم حاکم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: همچنین شاخص کیفی هوا در ۲۴ساعت گذشته در شهرستان کنگاور ۱۰۲ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است.

ولی زاده ادامه داد: از ابتدای فروردین جاری تاکنون این هفتمین روز ورود ریزگردها به استان و آلودگی هوای شهرهای مرزی است که بیشترین درگیری با غبار برای قصرشیرین است.

او یادآور شد: این وضعیت برای بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده شاخص استاندارد هوای سالم را بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌ به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha