۶۸ درصد داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی خراسان رضوی زیر دیپلم هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از مجموع چهار هزار و ۸۷۵ داوطلب ثبت نام کرده برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان ۶۸ درصد تحصیلات کمتر از دیپلم دارند.

محمد علی نبی پور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایان چهارمین روز ثبت نام، ۵۳ درصد افراد نام نویسی شده دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی و چهار درصد متوسطه بوده اند.

وی ادامه داد: از مجموع چهار هزار و ۸۷۵ داوطلب، ۱۸ درصد معادل ۸۹۳ نفر با مدرک دیپلم و بقیه دارای تحصیلات تکمیلی و حوزوی هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع ثبت نام شدگان شوراهای روستایی استان پنج درصد را بانوان تشکیل می دهند و همچنین ۱۵ درصد ایثارگر هستند و ۳۴ درصد نیز سابقه عضویت در شوراهای روستایی را دارند.

نبی پور افزود: ۴۱ درصد ثبت نام شدگان دارای مشاغل آزاد بوده و ۳۴ درصد نیز به شغل کشاورزی مشغول هستند و بقیه نیز در گروه های شغلی سایر، بازنشسته، کارمند، فرهنگی و بیکار قرار دارند.

وی اضافه کرد: اهل سنت ۱۳ درصد ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند و از سوی دیگر ۶۰ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی استان در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند.

ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری استان خراسان رضوی برای عضویت در هشت هزار و ۲۹۴ کرسی از روز دوشنبه هفته کنونی در ۸۱ بخشداری خراسان رضوی آغاز شده است و تا هفت روز ادامه دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزون بر پنج هزار شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha