۷۲ درصد از داوطلبان شوراهای روستایی خراسان شمالی زیر دیپلمی هستند

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: حدود ۷۲ درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی مدرک زیر دیپلم دارند.

هادی رجایی نیا شب پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از روز نخست ( ۱۶ فروردین  ۱۴۰۰) ثبت نام شوراهای اسلامی روستایی در این استان ، تاکنون  دو هزار و ۳۲۲ نفر نامنویسی کردند که یک هزار و ۶۷۲ نفرشان مدرک زیر دیپلم دارند.
وی اضافه کرد : مابقی ۵۴۴ داوطلب دیگر عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی دارای مدارک دیپلم و  بالاتر و یا حوزوی دارند.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد : از مجموع داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کردند، مدارک دو هزار و ۲۱۶ نفر به تایید فرمانداری ها رسید و مابقی نیز در دست بررسی است.
رجانی نیا اظهارداشت : علاوه برآن حدود ۲۹ درصد از این داوطلبان حداقل یک دوره سابقه عضویت در شوراهای اسلامی روستایی را در کارنامه شان دارند.
زنان پنج درصد داوطلبان 
دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان خراسان شمالی گفت : از لحاط جنسیت نیز حدود پنج درصد از این داوطلبان را زنان تشکیل می دهند که تعدادشان تاکنون به ۱۱۲ نفر رسیده است.
رجایی نیا یادآور شد : در شرایط فعلی بیشترین داوطلبان ثبت نامی برای شوراهای اسلامی روستایی در این استان مربوط به شهرستان اسفراین با  ۴۷۷ نفر و کمترین آمار داطلبان نیز در گرمه نامنویسی کردند.
به گفته وی در شهرستان های بجنورد ۳۴۰ ، شیروان ۴۶۰ نفر، مانه و سملقان ۳۵۳، راز و جرگلان ۲۸۱ ، فاروج ۲۰۶ و جاجرم نیز ۶۹ نفر ثبت نان کردند.

ثبت نام غیرحضوری در اولویت 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی با اشاره به  قرمز و نارنجی شدن وضعیت رنگ بندی کرونایی استان از داوطلبان خواست تا به صورت غیر حضوری نسبت به ثبت نام خود در انتخابات اقدام کنند.
رجانی نیا روشهای غیرحضوری را شامل استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه، رایانه و حضور در دفاتر پیشخوان دولت و بخشداری ها  اعلام کرد  و مزیت آن را نبود محدویت زمانی برای ثبت نام بیان کرده است.
در استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود.

هم اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha