صرفه‌جویی ۱۴۵۹ میلیارد تومانی تهرانی‌ها از خرید در میادین تره‌بار

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر نقش میادین میوه و تره بار در اقتصاد خانواده‌ها، اعلام کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در خصوص محصولات پرمصرف، مراجعه‌کنندگان به این مراکز در هزینه خانوار صرفه‌جویی شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه بیشترین صرفه‌جویی اقتصادی مربوط به انواع میوه به مبلغ ۸۱۰ میلیارد تومان بود، افزود: این رقم در سبزیجات و صیفی‌جات ۳۶۶ میلیارد تومان و در مواد پروتئینی نظیر گوشت گوسفند، گوشت گوساله، گوشت مرغ و تخم مرغ ۲۶۷ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه تنوع محصولات در میادین میوه و تره بار، از جمله امتیازات این مراکز برای ایجاد رضایتمندی در شهروندان است، اظهار کرد: با توجه به عرضه انواع محصولات در میادین میوه و تره بار، بررسی‌های ما نشان می‌دهد مراجعه‌کنندگان به این مراکز با خرید حبوبات مبلغ ۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این صرفه‌جویی در مورد محصولاتی مانند قند و شکر به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: آمارهایی که در مورد انواع میوه، سبزیجات و صیفی‌جات و مواد پروتئینی ذکر شد، صرفاً شامل محصولات پرمصرف است و مبلغ صرفه‌جویی اقتصادی برای تمامی اقلام و محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند به مراتب از مبلغ اعلام شده بیشتر است.

گفتنی است، با توجه به اهمیت و نقش میادین میوه و تره بار در اقتصاد خانوارهای شهری که دسترسی به این مراکز را به یکی از مطالبات جدی شهروندان تبدیل کرده است، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران توسعه و احداث بازارهای میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۵۰ میدان میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دایر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =