تفاهم‌نامه همکاری «احیای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها» در همدان منعقد شد

همدان - ایرنا- تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و استانداری همدان تحت عنوان «احیای مسئولیت اجتماعی شرکت ها» با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا روز سه شنبه در آیینی با حضور معاون وزیر صمت و استاندار همدان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری با حضور «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «سیدسعید شاهرخی» استاندار، جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان امضا شد. 

تحقق بخشی به رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه، تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا کردن اقتصاد منطقه و ارتقای تاب آوری جامعه محلی، توانمندسازی روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ارائه خدمات آموزشی و مهارتی و ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد، اولویت قرار دادن رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم در مناطق روستاها براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.

همچنین در این تفاهم نامه بر حفظ عزت نفس و کرامت انسانی محرومان و توانمندسازی، تعالی و خود اتکایی در مناطق محروم و روستایی استان تاکید شده است.

جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی جوامع محلی به منظور معیشت پایدار و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشارکت اقتصادی و انجام امور مشاوره‌ای به مسئولان محلی و استانی از دیگر اهدف محوری تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و استانداری همدان است.

دراین تفاهم نامه، «ظرفیت سنجی، انجام برنامه‌ریزی لازم متناسب و تدوین توسعه جامعه تحت وب شهرستان همگام با برنامه ریزی توسعه استان و اسناد فرادست استانی و شهرستانی به منظور بالفعل کردن پتانسیل‌های منطقه و تاکید در ظرفیت های بخش مردمی و پایش و ارزیابی اقدامات معین اقتصادی» به عنوان تعهدات معین اقتصاد مقاومتی استان همدان تعیین شده است. 

همچنین انجام فرآیندهای تصویری و به کارگیری تصویرگران بومی در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت مردمی ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در روستاهای هدف، جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارج از استان کشور در راستای درون زایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان منطقه و برون منطقه ای برای رونق اقتصاد و معیشت پایدار از دیگر تعهدات استان همدان در راستای اجرای این تفاهم نامه است.

انجام امور مشاوره ای به مسئولان محلی، فرمانداران و مسئولان استانی در امور توسعه منطقه و پیاده‌سازی سیاست اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی مردمی بودن درون زایی و  برونگرایی و عدالت بنیان ای و انجام مشارکت های مالی و احیای هدفمند مسئولیت‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی زیرساختی و فرهنگی شهرستان (از جمله کاهش نرخ بیکاری، کاهش نرخ مشارکت، کاهش نرخ مهاجرت، بهبود سرانه درآمدی و بهبود نرخ مشارکت، تثبیت بهبود و ایجاد کسب و کار خرد و متوسط روستایی) از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک عامل با تاکید بر تسهیل دسترسی روستاییان به منابع مالی برای ایجاد شغل پایدار، از دیگر بخش ها و برنامه های مهم این تفاهم نامه همکاری است.

در این تفاهم نامه «ایجاد و حمایت مالی از حساب های سپرده توسعه روستایی در راستای جمع‌آوری سرمایه‌های مالی خرد و یارانه ها، تثبیت و بهبود کسب و کارهای خُرد و مشاغل خانگی، مشارکت در طرح‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال مطابق با الگوی موفق شهرستان «قلعه گنج» استان کرمان، راه‌اندازی مراکز مشاوره و رشد کسب و کار در شهرستان ها برای شناسایی کارآفرینان، ارائه خدمات مشاوره کسب و کار به جامعه هدف و مدیریت زنجیره ارزش محصولات» نیز مورد تاکید و توجه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه شنبه در سفر به استان همدان با استاندار و جمعی از مسئولان اقتصادی این استان دیدار و گفت وگو کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha