۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84286103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری کردستان: واحدهای تولیدی تعطیل تعیین تکلیف شود

سنندج - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: با توجه به شعار امسال ضروری است همکاران قضایی در رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی سرعت بیشتری به عمل آورده و همه واحدهای تولیدی تعطیل شده استان توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و سریعا رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای معاونین ، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان باید مقوله قاچاق سازمان یافته به عنوان یکی موانع اصلی تولید، با کمک نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و با آن برخورد شود.

وی افزود: از سیاست‌های محوری دستگاه قضایی مبارزه با فساد است و طبق فرمایش ریاست قوه قضاییه فساد نباید در هیچ سازمانی رخنه کند و ما نیز در کردستان ادامه دهنده راه ایشان هستیم و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کشف فساد بسیار حائز اهمیت است و باید با استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ سیاست‌های دستگاه قضایی برای جامعه منعکس شود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برگزاری ملاقات‌های مردمی به صورت مرتب و مستمر و با رعایت حفظ کرامت مردم توسط روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه های قضایی استان تاکید و اضافه کرد: باید در ملاقات‌های مردمی در یک روز هفته و بصورت مشخص به دنبال حل واقعی مشکلات مردم باشیم و مردم را از سرگردانی خارج کنیم .

رییس کل دادگستری استان کردستان همچنین از مختومه شدن ۹ هزار و ۷۰۰ پرونده در چهار ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ در دادگستری استان خبر داد و در خصوص شعب دارای موجودی نامتعارف در استان کردستان ابراز نارضایتی کرد و گفت:  در تعدادی از شعبه های دادگستری استان موجودی پرونده ها بیشتر از ۲۰۰ مورد که باید همکاران قضایی و اداری اهتمام ویژه ای را در سال جدید به کاهش موجودی شعب و با رعایت اصول صحت ، دقت و سرعت داشته باشند.

وی به سند تحول قضایی اشاره کرد و اتقان آراء قضات را از نکات کلیدی این سند ذکر کرد یادآور شد: نشست های قضایی باید در دادگستری استان کردستان به صورت مستمر برگزار شود و در این راستا کمیسیون های مشورتی در استان فعال شده است و در این کمیسیون‌ها از قضات خبره و با تجربه استفاده شده است تا قضات در رسیدگی به پرونده ها و صدور احکام به بن بست نخورند.

حجت‌الاسلام حسینی بر اهمیت سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت بدون نظارت معنا و مفهومی ندارد و نظارت روسا و دادستان‌های استان باید شامل نظارت قضایی ، اداری و صیانتی باشد.

وی از کسب رتبه سوم کشوری دادگستری استان کردستان در طرح پایش زندانیان خبر داد.

در ادامه این جلسه حاضرین در خصوص مسایل و مشکلات حوزه های قضایی تابعه استان بحث و تبادل نظر کردند و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha