۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84285573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۳ تُن مواد غذایی فاسد در کردستان معدوم شد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۳ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، بدون مشخصات و آلوده در طرح "بسیج سلامت نوروزی" در استان ضبط و معدوم شد.

محمد ابراهیم قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۹۴۸ نفر ساعت بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی با محوریت مدیریت بیماری کرونا در قالب ۲۴ تیم بازرسی در استان انجام شده است.

 وی افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده بود که تا ۱۵ فروردین امسال به مدت ۲۰ روز با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۲۴ تیم بازرسی انجام شد.

معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه طی این بازرسی‌ها ۳۲ هزار و ۷۲۳ مورد سنجش در زمینه کنترل مواد غذایی با تجهیزات پرتابل صورت گرفت، افزود: ۱۸ هزار و ۳۲۸ مورد  نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و چهار هزار و ۴۱۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی پرتردد انجام شد.

قادری اضافه کرد: در مدت زمات یادشده ۱۷۶ مورد برخورد با دستفروشان مواد غذایی، ۱۰۶ مورد رسیدگی به شکایات بهداشتی درج شده در سامانه ۱۹۰ و  ۲۰۳ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت ۶۶ مورد از مراکز و اماکن متخلف پلمب شد، گفت: یک هزار و ۶۶۸ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۲ جلسه هماهنگی با سازمانهای مربوطه از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اتاق اصناف به منظور تشکیل گشت مشترک، کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی برگزار شد.

دکتر قادری  افزود: در این مدت ۳۷۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی، سنتی و ۸۷۴ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی صورت گرفت.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha