۸۲۸ بازرسی از اماکن و اصناف تنگستان انجام شد

بوشهر- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان استان بوشهر گفت:  ۸۲۸ بازرسی در قالب طرح نوروزی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و جایگاه‌های سوخت این شهرستان انجام شد.

عادل مقدس روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: از این شمار، بیشترین بازرسی‌ها با ۷۱۴ مورد از مراکز تهیه و توزیع غذا بوده‌است که از این میان سه واحد پلمب و ۱۱ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین از ۲۷ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۰۴ بازرسی از اماکن عمومی مانند مساجد و مراکز مذهبی، تالارهای مجالس و آرایشگاه‌ها صورت گرفته است که منجر به پلمب و معرفی به مراجع قضایی ۲ واحد شده‌است.

مقدس یادآور شد: ۱۰ مورد بازرسی نیز از جایگاه‌های سوخت تنگستان صورت گرفت که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی این اماکن مطلوب گزارش شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان اعلام کرد: یک کارگاه شیرینی پزی، یک سوپرمارکت، کافه تریا و یک تالار پذیرایی از مراکزی بودند که به دلیل رعایت نکردن قوانین مصوب مطابق با پیشگیری از کرونا و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی گفت: محدود کردن تعداد دعوت شدگان مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی از مهمترین محدودیت‌های پیشگیرانه اعمال شده‌است و برای حفاظت از سلامت مردم با واحدهایی که به این قانون بی‌توجهی می‌کنند و سبب به مخاطره انداختن سلامت مردم می‌شوند، برخورد قاطع و شدید صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته افزون بر ۱۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی گفت: در این بازه زمانی از یکهزار و ۵۹۸ نفر در تنگستان تست تشخیص سریع کرونا و ۷۱ نفر تست پی سی آر گرفته شد.

مقدس یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان از یک هفته پیش از آغاز تعطیلات نوروزی به انجام بازرسی‌های مستمر از از اصناف پرداختند تا با تهدید سلامت عمومی در جامعه مقابله کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha