۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84283397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان ۴۲ درصد افزایش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 84283397
میزان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان ۴۲ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۴۲ درصدی سرمایه گذاری  در بخش صنعت  طی سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته ، ۲۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان  در استان صادر شد که این  میزان سرمایه گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل،  ۴۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی برای  دو هزار و ۵۳۶ نفر اشتغالزایی خواهد کرد که نسبت به سال ۹۸ بیانگر ۲۰ درصد رشد از لحاظ ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته جواز تاسیس برای ۳۹ طرح توسعه  صنعتی در استان صادر  شده است ، تصریح کرد:  برای  این طرح ها سرمایه گذاری  یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و ۱۲۵ نفر پیش بینی شده است.

دلق پوش همچنین به فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع ۶۵ واحد صنعتی  در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است که ۱۵ واحد مربوط به  خارج از شهرکهای صنعتی و ۵۰ واحد نیز در داخل شهرکهای صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین برگزاری جلسات رونق تولید به منظور معرفی طرح های صنعتی به بانک های عامل، بررسی و صدور ۵۲ مورد معافیت گمرکی ماشین آلات برای واحدهای صنعتی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۴۸ میلیون دلار را از جمله اقدات انجام شده دیگر در این بخش عنوان کرد.

در حال حاضر حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha