۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 3135
کد خبر: 84282473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: محدودیت‌های کرونایی در استان کرمان سختگیرانه تر دنبال ‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به سیر صعودی بیماران کرونایی گفت: برای جلوگیری از رسیدن به وضعیت نارنجی و قرمز در این استان محدودیت های تردد و نظارت ها سختگیرانه تر دنبال می‌شود زیرا در صورت بروز این وضعیت تعطیلی کسب و کار ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در شصت و نهمین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با تشکر از کادر درمان اظهار داشت: گزارشات به نحوی است که شرایط از امروز به بعد سخت تر خواهد شد، پیشاپیش به کادر درمان خداقوت می گوییم که باید همانند یک سال گذشته آماده باش و در خط مقدم مقابله با این ویروس باشند.

وی به فرمانداران نسبت به حضور در جلسات تذکر داد و افزود: فرمانداران نیز باید دستور العمل ها را بررسی کنند و جلسات منظم بگذارند، جلساتی، همانند جلسه ستاد که همیشه سر یک ساعت و در یک روز خاص برگزار می شود هیچ توجیهی برای غیبت در آن وجود ندارد و نباید جلسه موازی برگزار کنند.

این مسئول با اشاره به رعایت مردم در ۱۲ و ۱۳ فروردین ادامه داد: از مردم به دلیل رعایت در این دو روز تشکر می کنیم اما روند شیوع این بیماری در حال افزایش است و از آنها می خواهیم تا بیشتر به دستور العمل های بهداشتی توجه کنند.

زینی وند شیوع کرونای انگلیسی را متفاوت دانست و تصریح کرد: تفاوت پیک این بار با دفعات قبل این است که در گذشته شاهد افزایش پلکانی بودیم اما این بار یکباره سیر صعودی خطی را شاهدیم، متاسفانه وقتی بیمارستان ها با حجم انباشته بیماران مواجه می‌شوند کیفیت رسیدگی کاهش و تعداد مرگ و میر افزایش خواهد داشت.

وی افزود: ما به شدت نگران شیوع بیشتر این بیماری هستیم و نمی‌خواهیم در شرایطی قرار بگیریم تا کنترل از دستمان خارج باشد، مردم در این زمینه رکن اول مراقبت هستند و امیدواریم با رعایت پروتکل ها این موج را آرام بگذرانیم.

استاندار کرمان خطاب به نیرو های امنیتی و پلیس گفت: درهمه شهر های زرد و نارنجی تردد های ساعت ۲۲ تا  سه صبح سختگیرانه تر شود ، با جریمه و هر چه که می توانید، مقابله کنید تا در ابتدا بتوانیم وضعیت را ثابت کنیم؛ وضعیت نارنجی و قرمز یعنی تعطیلی کسب و کار ها است که مشاغل زیادی را تحت و شعاع قرار می دهد و خسارت به بار می آورد.

وی از مسئولان خواست تا طرح شهید سلیمانی را مجددا پیگیری کنند و پای کار بیایند، اگر وضعیت نارنجی و قرمز شد برای برگزاری نمازجمعه باید بازنگری شود در طی این مدت مراکز مذهبی ما پروتکل ها را به خوبی رعایت کردند که کمال تشکر را از آنها داریم.

زینی وند خاطرنشان کرد: نمودار هایی که در سراسر کشور دیدیم، افزایش ناگهانی بستری ها مرگ و میر به دنبال دارد؛ فرماندار کرمان هم خود را برای محدودیت ها آماده کند، هم طرح شهید سلیمانی و هم اعمال محدودیت ها را با جدیت دنبال کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha