۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84281361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده غالب جوی استان قزوین است

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبر: 84281361
وزش باد شدید پدیده غالب جوی استان قزوین است

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: پدیده غالب جوی استان برای امروز وزش بادهای شدید و به نسبت شدید غربی و جنوب غربی برای تمامی سطح منطقه خواهد بود.

مریم بهروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، گذر امواج پیاپی امواج تا فردا در سطح استان قزوین ادامه دارد که این پدیده باعث افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری، گاهی اوقات نیز با رعد و برق و وزش باد همراه است.

وی اضافه کرد: به لحاظ دمایی نیز از فردا /شنبه/ تا یکشنبه هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریان‌های هوا، کاهش نسبی دما برای سطح منطقه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، آسمان قزوین امروز /جمعه/ نیمه ابری، در برخی ساعات ابری و در پاره‌ای مناطق نیز تا عصر امروز همراه با رگبارهای پراکنده و رعد و برق خواهد بود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته تاکستان با ۸ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۹ تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha