ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزایش یابد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بخشی از بدنه اداری و آموزشی استان طی ۲ سال آینده به افتخار پیشکسوتی نایل می‌شوند و با توجه به سبقه طولانی علم و معرفت در خراسان جنوبی باید ظرفیت پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نیز به تناسب افزایش یابد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در دیدار ایرج مهدی‌زاده مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: این خطه با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش‌آفرینی‌های فرهنگی و علمی بوده است.

وی وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران در خراسان جنوبی را بیانگر فراگیری و تولید علم دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود اعضای هیات علمی در رشته‌های معارف اسلامی و ادبیات فارسی ضرورت دارد این ۲ رشته در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ایجاد شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانشگاه فرهنگیان نماد توجه به تعلیم با محوریت آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت، رکن وثیق رشد و تعالی ملت‌ها است عنوان کرد: از این منظر آموزش و پرورش اسلامی ایرانی یگانه بی‌بدیل و مستقل از تاکید است و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در این بخش می‌توان تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشید.

واقعی بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و اولویت تامین نیروی انسانی آن تاکید کرد و افزود: در آینده نزدیک جلسه‌ای با رییس دانشگاه فرهنگیان به منظور توسعه رشته‌ها و جذب اعضای هیات علمی برگزار خواهد شد.

وی وجود هسته‌های آموزش عالی در استان را از نشانه‌ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی در گسترش، تعمیق و تولید محتوای آموزشی، ارتقای توانمندی شغلی و حرفه‌ای معلمان همچنین تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha