پارسال حدود ۲۰۰ هزار بار زنگ تلفن اورژانس ۱۱۵ اردبیل به صدا درآمد

اردبیل - ایرنا - پارسال ۱۹۹ هزار و ۶۶۹ بار زنگ‌های تلفن اورژانس ۱۱۵ اردبیل به صدا درآمده که ۵۷ هزار و ۸۷۶ مورد آن منجر به عملیات امداد و نجات در حوادث رانندگی و بروز بیماری‌های اورژانسی شد.

دکتر مجید محمد غریبانی ، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز چهارشنبه به ایرنا گفت: از این تعداد ماموریت پنج هزار و ۹۰۴ مورد مربوط به حوادث رانندگی و ۵۱ هزار و ۹۷۲ مورد نیز مربوط به حوادث غیرتصادفی و بیماری‌های اورژانسی بوده است.

به گفته وی، در جریان این ماموریت‌ها به ۶ هزار و ۶۹۱ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی ، سه هزار و ۴۳۳ مورد بیماران قلبی و ۲ هزار و ۱۲۴ بیمار با مشکل تنفسی کمک‌رسانی شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان اتفاقات و مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن در استان اردبیل گفت: امدادگران اورژانس ۱۱۵ پارسال به ۳۸۳ مسموم با گاز مونوکسیدکربن امدادرسانی کردند.

غریبانی با بیان اینکه هنوز مزاحمت‌های تلفنی یکی از مشکلات اورژانس ۱۱۵ می‌باشد، بیان کرد: پارسال ۴۹ هزار و ۴۹ مورد مزاحمت تلفنی از سوی برخی از شهروندان مغرض و یا ناآگاه  به اورژانس استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه مشاوره تلفنی یکی از ابزارهای تاثیرگذار در ارائه کمک‌های اورژانسی تا رسیدن نیروهای امدادی بر سر بالین بیماران می‌باشد، اظهارکرد: پارسال ۱۸ هزار و ۲۴۳ مورد مشاوره تلفنی از سوی ماموران اورژانس به شهروندان ارائه شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha