کدورت‌های فصلی خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد برطرف می‌شود
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد، کدورت‌های فصلی این خط برطرف خواهد شد.

احمدرضا محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد دارای کدورت‌های فصلی است، که هنگام شدت بارندگی‌ها، این کدورت بیشتر می‌شود و همین عامل احداث تصفیه‌خانه آب در این خط انتقال را ضروری کرده است.

وی افزود: در  ۲ سال گذشته ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای احداث تصفیه‌خانه رفع کدورت خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد هزینه شد که از این مبلغ ۶۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در سال گذشته هزینه شده است.

محمدی تصفیه‌خانه رفع کدورت خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد را از طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای این طرح با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با تکمیل و راه‌اندازی آن، کدورت آب آشامیدنی مربوط به ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان واقع در مسیر خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد رفع می‌شود.

محمدی گفت: در روند احداث این طرح فیلترهای سرامیکی از کشور دانمارک خریداری، پایپینگ لوله‌ها و اتصالات اجرا، باکس‌های فولادی و سیستم شیمیایی نصب و تابلوهای برق و لوازم ابزار دقیق تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد آب آشامیدنی ۶ شهر و ۶۵ روستای واقع در مسیر را تامین می‌کند.

چهارمحال و بختیاری دارای نزدیک یک میلیون نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha