مهمترین دغدغه های  مردم در سال ۱۳۹۹ چه بود؟

تهران- ایرنا- نتایج افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد:  نیمی از پاسخگویان و به رقم دقیق‌تر ۵۰.۷ درصد «تورم و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها» را مهمترین دغدغه‌شان در سال ۱۳۹۹ اعلام کردند. همچنین ۳۷.۵ درصد نسبت به تحولات سال  ۱۴۰۰ « خوشبین» هستند.

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و  سال ۱۴۰۰ با شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی آغاز شد. در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی های خبری، افکار سنجی آنلاین جدید خود را به موضوع نگاه مردم به ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اختصاص  داده است.  پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳ تا ۱۰  فروردین ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست مهمترین دغدغه در سال ۱۳۹۹ خود را اعلام کنند. براین اساس ۵۰.۷ درصد پاسخگویان مهمترین دغدغه خود را در سال ۱۳۹۹ « تورم و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها» دانستند. «مسایل اجتماعی چون ازدواج، بیکاری، مسکن  و ...  » با ۲۴.۶ درصد ، « آسیب های ناشی از کرونا » با ۱۹.۳ درصد و «سرنوشت برجام و نتیجه انتخابات آمریکا » با ۵.۴ درصد  از دیگر مواردی بود که مخاطبان به عنوان مهمترین دغدغه در سال ۱۳۹۹ کردند.

در این افکارسنجی، سه پرسش «مهمترین دغدغه شما در سال ۱۳۹۹ چه بود ؟» ،«ارزیابی کلی شما از روند تحولات سال ۱۴۰۰ چیست ؟» و «مهمترین تحول سال ۱۴۰۰ در کشور را چه می دانید؟ » مطرح شد.

نتایج نشان داد؛ ۳۷.۵ درصد پاسخگویان نسبت به تحولات سال ۱۴۰۰ «خوشبین» هستند. ۳۱.۴ درصد معتقدند تحولات سال ۱۴۰۰ «با سال ۱۳۹۹ تفاوتی » نخواهد داشت و۳۱.۱ درصد نیز به تحولات در سال ۱۴۰۰ «بدبین» هستند.

۳۹.۶ درصد مخاطبان «آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا و رفع محدودیت های کرونایی» را مهمترین تحول سال ۱۴۰۰ می دانند. «رفع احتمالی تحریم ها و گشایش اقتصادی» با  ۳۱.۸ درصد و «انتخابات ریاست جمهوری و شوراها» با ۲۸.۶ درصد از سوی مخاطبان به عنوان مهمترین تحول در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است .


سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۲۲ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال ،  سفرهای نوروزی و نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مطرح کند.

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =