۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 84278969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کنگره شهدای یزد سرآغاز تحول خدمت‌رسانی به مردم است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: برگزاری دومین کنگره ملی چهارهزار شهید استان با رویکرد مردم‌محوری سرآغازی برای تحول و خدمت‌رسانی بیشتر به نیازمندان است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در  اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان افزود: امروز برگزاری این آیین باشکوه، پایان کنگره نیست بلکه آغازی برای همدلی، همکاری و خدمت‌رسانی بیشتر بخش های مختلف در کنار خیران و آحاد جامعه است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به خصوص دوران دفاع مقدس ادامه داد: دستاوردهای عظیم انقلاب به برکت خون شهدا حاصل شده است، شهدایی که سیره و منش سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را الگو قرار دادند و در راه دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کردند.

استاندار یزد با قدردانی از همکاری همه کسانی که در برگزاری کنگره همراهی کردند، اظهار کرد: تقویت همدلی‌ها از دیگر دستاوردهای کنگره ملی شهدای استان است که فارغ از همه رنگ‌ها و سلایق، برای خدمت رسانی همه پای کار آمده اند و امیدواریم این رویکرد همچنان ادامه یابد تا آینده‌ای بهتر برای یزد رقم زده شود.

طالبی در خصوص سیره شهیدان و دلبستگی مردم یزد به انقلاب و قیام حضرت امام حسین (ع) گفت: قیام کربلا و حماسه عاشور برای همیشه تاریخ، مسیر روشن انقلاب اسلامی است و ما شهادت را از قیام و مکتب امام حسین (ع) آموختیم و فرهنگ شهادت سینه به سینه منتقل می‌شود.

استاندار یزد با بیان اینکه هر شهید، چراغی برای هدایت است و به جانفشانی آنان و صبر و بردباری خانواده‌هایشان ادای احترام می‌کنیم، تصریح کرد: خرسندیم که زاده دیاری هستیم که در انقلاب و جنگ و دیگر بزنگاه‌های حساس، سهم خود را در یاری حق و حقیقت ایفا کرده و برگزاری کنگره ملی شهدا ادای دینی کوچک به شهدا و خانواده‌های آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم فروردین گفت: در این روز تاریخی، مردم یزد چهلم شهدای تبریز را گرامی داشتند و این مراسم نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی به نقش تاثیرگذاری شهید آیت‌الله صدوقی در قیام دهم فروردین سال ۵۷ اشاره کرد و ادامه داد: قیام مردم یزد با راهبری شهید صدوقی شکل گرفت و ایشان با همراهی مردم علیه حرکت های نابخردانه رژیم طاغوت ایستادند.

وی از پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ملی چهار هزار شهید استان قدردانی کرد و افزود: در طول یکسال گذشته برای برگزاری این کنگره زحمات زیادی کشیده شد که از همه دست اندرکاران قدردانی می کنم.

استان یزد در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha