بیشترین آمار ابتلا به کرونا پس از خیز سوم در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۷۳۴ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شد که بعد از خیز سوم در اواخر آذر امسال، بی سابقه است.

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته ۵۴ نفر از این مبتلایان در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند ولی افزایش مبتلایان روزانه، زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ است.

وی با اشاره به اینکه میزان تست کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی بی سابقه بود، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد تست به ویژه در مراکز سرپایی استان انجام شد که بیشترین میزان طی ماه های اخیر به شمار می رود.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۵۱۲ نفر اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۱ نفر مشکوک و ۲۶۱ نفر نیز مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طبق آخرین آمار، ۱۳۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری و ۲۸ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲ نفر در خوی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۱۲۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha