مشارکت حداکثری در انتخابات اصلی ترین موضوع برای انقلاب است

بندرعباس- ایرنا- رییس هیات بازرسی انتخابات هرمزگان گفت: اصلی ترین موضوع برای نظام و انقلاب اسلامی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است.

محمد احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هیات های بازرسی می‌توانند در کنار سایر هیات ها با عمل دقیق به قانون بسترساز مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری باشند.
وی بیان داشت: وظیفه هیات بازرسی این است که نظارت‌های مربوطه را براساس قوانین و مقررات و آیین نامه ها در قبل، حین و بعد از انتخابات را رصد، کنترل و نظارت کنند.
رییس هیات بازرسی انتخابات هرمزگان اظهار داشت: هیات های بازرسی در سطح شهرستان ها برای هر شعبی که در آینده توسط هیات های اجرایی انتخاب می‌شوند، سربازرسی مومن، متدین و امانتدار برای هر شعبه تعیین کنند که این وضعیت طبق جمعیت و پراکندگی در ساختار و شیوه نامه ها متغیر است.
احمدی تاکید کرد: اعضای هیات انتخابات هیچ ملاحظه ای غیر از عمل دقیق، صحیح و درست به قانون نداشته باشند و وظایف خود را در این چارچوب تهیه و تدوین کنند.

وی ادامه داد: احکام همه اعضای هیات بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان صادر شده و هم اعضای هیات بازرسی شهرستان ها صدور حکم شان مشخص و شروع بکار کرده اند.
وی یادآورشد: روز گذشته نیز نخستین نشست هم‌اندیشی و تشریح ساختار و شرح وظایف هیات های بازرسی به صورت ویدئو کنفرانسی با همه هیات های بازرسی های سطح استان و شهرستان ها تشکیل شد و هریک از هیات های بازرسی شهرستان ها مطالب خود را ارائه و بیان کردند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha