۹ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبر: 84277107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام زمان (عج) در کلام شهدای لرستان

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبر: 84277107
امام زمان (عج) در کلام شهدای لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - همزمان با فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) فرازی از وصیتنامه شهدای استان لرستان با موضوع امام زمان در کلام شهدا منتشر شد.

به گزارش ایرنا از ایثار واحد لرستان، به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) فرازی از وصیتنامه شهدای استان لرستان با موضوع حضرت بقیه الله الاعظم منتشر شد.

برخی از این وصایای شهدا که درباره زمان (عج) نوشته شده است به شرح زیر است.

در وصیت نامه شهید علی مراد آجرلویی از شهرستان بروجرد که ۲۰ بهمن ۱۳۶۰ به شهادت رسیده، آمده است، "پروردگارا! اینک تو را شاهد می گیریم که آگاهانه به سوی شهد شهادت خویش می رویم, برای جهاد در راه تو و در راه به تحقق رساندن جمهوری اسلامی در سراسر جهان که زمینه انقلاب حضرت مهدی «عج» را فراهم می کند و امید تمام محرومان و مستضعفان جهان را فراهم می کند".

 همچنین شهید محمدنبی نیک روش از شهرستان الیگودرز با تاریخ شهادت نهم آذر ۱۳۶۰ در وصیت نامه اش نوشته است ،" من آرزو داشتم در این دنیا و در حال این زندگی فانی و فنا شدنی حداقل یکبار هم که شده امام زمان، حجت ابن الحسن العسگری را ملاقات نمایم ولی نشد و امیدوارم در هنگامیکه آخرین قطره خونم در این دشت کربلای کرخه می ریزد امام زمان را ملاقات نمایم و مولا و ولی سرپرست همه ما به بالین من بیاید، انشاءالله"

 شهید محمدحسین اوحدی از  شهرستان بروجرد نیز که ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ به شهادت رسیده است اینگونه در وصیت نامه خود آورده است که " باشد تا ریخته شدن خونهای ما زمینه ای باشد برای ظهور آقا امام مهدی «عج» که خونخواه واقعی امام حسین (ع) و یارانش می باشد".

شهید یدالله چشم پناه از شهرستان نورآباد با تاریخ شهادت ۱۴ اسفند ۱۳۶۱ نیز درباره امام زمان (عج) در وصیت نامه خود نوشته است " امام زمان الان تو هم به خدا قسم یاران و سربازانی داری همچون یاران حسین، امام زمان یاران تو هر روز در کربلای ایران مثل گل پرپر می شوند ولی امام زمان سرباز تو بودن افتخار جان دادن در راه تو آسان ولی در آرزوی کربلا، کربلا ندیدن به خدا سخت است".

شهید احمد حیدری از شهرستان بروجرد که ۱۸ بهمن سال ۱۳۶۱ شربت شهادت را نوشیده است اینگونه در وصیت نامه خود نوشته است که " امروز کشتی نجات به راه افتاده و ناخدای آن مهدی «عج» است و خوشا به حال آنانکه بر آن سوار شدند و تکامل و رهایی نهایی را در ریختن خون خود، در سیل خروشان خون خود دیدند و ریختند و رها شدند و به ملکوت اعلی پیوستند".

شهید احمد سبزی از شهرستان ازنا که دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ به  شهادت رسید در وصیت نامه خود آورده است "ماها باید از این انقلاب پاسداری کنیم که آیندگان ما افرادی مسلمان واقعی باشند که زمینه را برای ظهور حضرت مهدی «عج» آماده سازند".

شهید ابراهیم قائدرحمت از شهرستان دورود که ۲۸ دی ۱۳۶۵ به شهادت رسیده است درباره امام زمان (عج) نوشته بود که "تا وقت پشیمانی آخرت فرا نرسیده است خود را در پیشگاه حضرت مهدی (عج) با روی سفید نشان دهید و برای پذیرایی از مهدی (عج) بهاهای گرانبهایی بدهید و نام خود را ثبت نمایید. با جان و دل و خون و تمام آنچه دارید آمادگی خود را برای استقبال از مهدی (عج) اعلام نمایید".
 

همچنین شهید سیدنظام الدین حیات الغیب از شهرستان خرم آباد با تاریخ شهادت یکم بهمن ۱۳۶۶ این جمله را در وصیت نامه خود نوشته است "این خونهای شهیدان به خاطر این ریخته می شوند تا زمینه حکومت عدل اسلامی به دست توانای حجت خدا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) آماده گردد تا با ظهور حضرتش جهان و جهانیان خوشحال باشند".
 

شهید سیدمحسن هاشمی از شهرستان دورود که ۱۹ تیر ماه ۱۳۶۴ افتخار شهادت داشته است اینگونه در وصیت نامه خود آورده که " درود بر یگانه منجی عالم بشریت، مهدی زهرا (عج) پرچمدار عدالت که با ظهور خود به زودی زود ریشه ظلم را از سراسر جهان کنده و پرچم حق و حقیقت را بر پا می کند. انشاءالله".

شهید علیرضا آزادبخش از شهرستان کوهدشت با تاریخ شهادت هفتم بهمن  ۱۳۶۸نوشته است"سلام بر منجی عالم بشریت و پرچم دار نهضت اسلام، حضرت حجت بن الحسن (عج) و نایب برحقش رهبر انقلاب اسلامی. ای خدا تو خود گواه باش که من تا آخرین لحظه های نفسم در راه این رهبر و انقلاب مهدی (عج) قدم بردارم". را در وصیت نامه خود نوشته است.

 شهید سیدامیر موسوی از شهرستان خرم آباد که شهادت وی در نهم دی ۱۳۶۶ به ثبت رسیده است در وصیت نامه خود نوشته است که "انشاءالله هرچه زودتر انتظار به سر رسد و چشمها با دیدن آقا مهدی (عج) روشن شود و با قیام ایشان فتح المبین و فتح الفتوح انجام پذیرد".

شهید محمدعلی سوری نیز از شهرستان کوهدشت با تاریخ شهادت ۲۷ خرداد ۱۳۶۷ اینگونه در وصیت نامه خود درباره امام زمان نوشته است که با خدا پیمان می بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین همراه باشم و سنگر او را خالی نکنم تا هنگامیکه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان (عج) به اجرا درآید".

استان لرستان۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha