کاراته‌کاران کرمانشاهی در شرایط بحرانی چتر حمایتی می‌خواهند

کرمانشاه-ایرنا- رییس هیات کاراته شهرستان هرسین، قهرمانان را سرمایه‌های ملی کشور دانست و گفت: از مسوولان، خواهان حمایت از مربیان و قهرمانان کاراته به‌ویژه در شرایط بحرانی و همه‌گیری بیماری هستیم.

" نبی فتحی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص صدمات وارد شده به ورزش به دنبال ویروس کرونا، اظهار داشت: این شیوع موجب تعطیلی مقطعی باشگاهها شد و پس از صدور مجوز فعالیت توسط وزارت بهداشت و بازگشایی باشگاهها باتوجه به ترس مردم از این ویروس، اغلب باشگاهها با ۴۰ درصد از ورزشکاران خود فعالیت می کردند که این موضوع بسیار نگران کننده بود.

او یادآور شد، تعطیلی باشگاه ها مشکلاتی را برای این ورزش به همراه داشت افرادی که باشگاه ها را اجاره کرده بودند در زمان تعطیلی توان پرداخت اجاره بها را نداشتند در نتیجه برخی باشگاه ها را به مالک تحویل دادند، از سوی دیگر مربیان و باشگاه داران نیز از لحاظ اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار گرفتند که باید مسوولان مرتبط با ورزش برای رفاه ورزشکاران به ویژه در شرایط بحران تدبیری بیندیشند.

وی با ذکر مثالی با این عنوان که یک کارگر فصلی نیز دارای بیمه تامین اجتماعی است، ادامه داد: مربیان نیز با توجه به رسالتی که دارند و در جامعه سالم سازی می کنند و نوجوانان را به سمت راه خوب و جامعه سالم سوق می دهند، از همین رو نیازمند حمایت بیشتر هستند.

وی معتقد است، این در حالی است مبالغی که به عنوان شهریه دریافت می کنند، بسیار ناچیز است و باید به این اندیشید که اگر در بحران هایی همچون شیوع ویروس کرونا قرار گرفتیم مربیان در تنگنا قرار نگیرند.

به گفته فتحی، اگر مربیان ورزشی از خدماتی همچون بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند، بی شک آسیب کمتری در شرایط بحرانی همچون همه گیری شیوع کرونا متوجه آنان خواهد شد.

فتحی ادامه داد: در سالی که گذشت بیشتر برنامه ها در ورزش کاراته به صورت وبینار و کلاس های آنلاین برگزار شد که امیدوارم در سال جدید سایه این ویروس از کشور ما رخت برکند تا ورزش کشورمان به روزهای عادی خود برگردد.

وی تاکید کرد، رمز موفقیت در هر مجموعه ای سازماندهی و ساماندهی درست، ایجاد اتحاد و همدلی، استفاده از پتانسیل موجود به دور از هرگونه باند بازی و گروه گرایی، اعمال نظر کارشناسان در اجرای برنامه ها و دوری از استبداد رای است.

او در خصوص برخی از فعالیت هایی که در استان کرمانشاه داشته است به تاسیس هیات کاراته شهرستان هرسین در سال۷۹، راه‌اندازی کلاس آموزشی کاراته در بخش بانوان هرسین در سال۸۱، برگزاری بیش از چهل دوره مسابقات قهرمانی استان در سبک کیوکوشین ماتسوشیما در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان، برگزاری و میزبانی ده دوره مسابقات قهرمانی کشور در سبک کیوکوشین ماتسوشیما در استان اشاره کرد.

فتحی از برگزاری پنج دوره مسابقات قهرمانی غرب کشور کیوکوشین ماتسوشیما به میزبانی استان، برگزاری چندین دوره مسابقات قهرمانی کاراته آزاد استان، عضو مسئولان برگزاری مسابقات بین المللی کیوکوشین ماتسوشیما در تهران و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور سبک شین کیوکوشین کاراته درمازندران در سال ۹۸ به عنوان بخشی دیگر از فعالیت ها یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه  قهرمانان و شاگردان ما از اکثر شهرستان‌های استان در مسابقات بین‌المللی حضور داشته اند و عناوین قهرمانی کسب کرده اند، افزود: حضور تیم کیوکوشین ماتسوشیما استان کرمانشاه به مربیگری خودم و کسب عناوین قهرمانی تیمی در همه رده های سنی در بیش از هفت دوره در مسابقات کشوری از دیگر افتخارات است.

وی یادآور شد، عملکردی که در بالا به آن اشاره کردم حاصل زحمات مجموعه قوی ما در استان و ثمره حمایتها و اعتماد دبیر اسبق فدراسیون کاراته و ریاست سبک کیوکوشین ماتسوشیما «استاد دکتر محسن آشوری و زنده یاد استاد فقید شیهان حسین لطیفی» بوده و این بزرگان تمامی زمینه های موفقیت ما را فراهم کردند.

هیات کاراته هرسین ۳۰۰ورزشکار دارد

رییس هیات کاراته شهرستان هرسین در ادامه با بیان اینکه این هیات بیش از ۳۰۰ عضو دارد، گفت: مسولان پرتلاش کاراته کشور و ریاست و دبیر فدراسیون کاراته و هیات های کاراته استان های کشور در این مدت اکثرا فعالیت داشتند برنامه های آموزشی زیادی در سطح استان و کشور در سال ۱۴۰۰ داریم که می توان به برگزاری کلاسهای مربیگری، کلاسهای دانش افزایی مربیان، کلاس ارتقاء داوری در سبک شین کیوکوشین اشاره کرد.

رییس هیات کاراته شهرستان هرسین افزود: قصد داریم در سال ۱۴۰۰ مسابقات قهرمانی استان، قهرمانی کشور و میزبانی مسابقات بین المللی را در سبک شین کیوکوشین به میزبانی استان داشته باشیم و امیدوارم قهرمانان عزیز به آمادگی جسمانی لازم برسند و در این رویداد ها شرکت کرده و سکوهای ملی،بین المللی و جهانی را کسب نمایند.

وی خاطرنشان ساخت، اعزام به مسابقات برون مرزی در سال جدید جزو برنامه های ما در شین کیوکوشین است که بنابر شرایط موجود ویروس کرونا در صورت هماهنگی و مجوز وزارت بهداشت این اتفاق مهم خواهد افتاد و قهرمانهای استان که در مسابقات انتخابی سهمیه لازم را کسب کنند به مسابقات فوق اعزام خواهند شد.

این ورزشکار در پایان خاطرنشان ساخت: پس از گذشت بیش از دو دهه فعالیت در کاراته آزاد کشور توانستم اعتماد استاد احمد شقاقی ریاست سبک شین کیوکوشین کشور را جلب کنم و اکنون نزدیک به دوسال است که به عنوان نائب رئیس و مدیر اجرایی سبک شین کیوکوشین کاراته کشور در حال فعالیت هستم در طول این مدت باتوجه به اعتماد و حمایتهای استاد شقاقی توانستم بافعالیت در بزرگترین سازمان کیوکوشین کاراته جهان در ایران به موفقیتهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم.
 به گفته وی، استاد شقاقی بیش از هشت سال نائب رئیس فدراسیون کاراته بوده و ایشان بنیانگذار و طراح سازمان سبکهای آزاد کاراته کشور بوده و وجود وی سبب انسجام در کاراته آزاد گردیده است.

نمایندگی هیات کاراته استان کرمانشاه در فدراسیون کاراته از سال ۷۹تا ۹۱، دبیر هیات کاراته استان کرمانشاه در سالهای ۸۸ و ۸۹، رئیس سبک های آزاد کاراته استان کرمانشاه در سالهای۹۲ و۹۳، نماینده سبک کیوکوشین ماتسوشیما در استان کرمانشاه از سال ۷۹تا۹۷، دبیر امور استانهای کیوکوشین ماتسوشیما کشور ۹۳تا۹۷، دبیر کمیته برگزاری مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما در سالهای ۸۴تا۹۱ از جمله برخی از سمت ها و مسئولیتهایی این ورزشکار کرمانشاهی در کاراته استان و کشور است.

کمربند مشکی دان هفت از فدراسیون کاراته،کمربند مشکی دان شش از سازمان جهانی کیوکوشین f.i.k.k، مربیگری ممتاز ملی از فدراسیون کاراته، داوری ممتاز ملی از فدراسیون کاراته و مربیگری بدنسازی کاراته از فدراسیون کاراته از دیگر مدارج فنی این مسوول ورزشی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha