فرماندارگناوه: برداشتن موانع تولید رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد

گناوه- ایرنا- فرماندار گناوه گفت: دستگاه‌های اجرایی به عنوان سیاست‌گذار و مجری برنامه‌ها، باید همه توان و تلاش خود را برای تحقق شعار سال از جمله برطرف کردن موانع تولید، ایجاد فضای کسب وکار سالم و جذاب برای سرمایه‌گذاران بکار گیرند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس شیلات شهرستان گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب بلحاظ شرایط و وضعیت کشور امسال را به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها " نام‌گذاری کردند و همواره تاکید دارند که گره مسایل و مشکلات کشور ازطریق تولید حل خواهد شد تا کشور بتواند به عنوان یک بازیگر موثر در حوزه اقتصادی در دنیا و منطقه تبدیل شود.

وی اظهارکرد: مسیر توسعه و پیشرفت کشور از تولید و سازندگی می‌گذرد و نام‌گذاری امسال در ادامه سال‌های قبل که بر محوریت پشتیبانی‌ها و موانع زدایی در امر تولید معطوف شده‌است‌، رسالت و مسئولیت همه دستگاه‌ها را دوچندان می‌کند.

فرماندارگناوه گفت: سرمایه‌گذاری در امر تولید منطقه به سمتی باید هدایت شود که رقابت ایجاد کند و منجر به تدوین و انجام صادرات کالا به بازارهای منطقه و بین‌المللی شود.

وی افزود: فرماندهان تولید، بخش خصوصی و کسانی هستند که با سرمایه خود در این حوزه کارآفرینی، تولید و اشتغال‌زایی می‌کنند.

فرماندار گناوه به مزیت و قابلیت‌های موجود این شهرستان در حوزه دریا اشاره کرد و گفت: این شهرستان با حدود ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی با خلیبج فارس و سواحل گسترده و اراضی متناسب برای آبزی پروری باید به سمتی حرکت کنیم که هم بهره‌وری از این قابلیت بالا برود و هم تولید بیشتری داشته باشیم.

مهرجو بیان کرد: محصولات غذایی بویژه آبزی به عنوان یک محصول راهبردی می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر در حوزه امنیت غذایی معنی و مفهوم پیدا کند که لازم است در این زمینه دقت لازم را در این منطقه داشته باشیم.

فرماندار گناوه گفت:  اراضی ملی در آبزی پروری باید به کسانی واگذار شود که خودشان در واقع مرزبان این مناطق و ساکن واقعی باشند و نباید در اختیار افراد غیربومی که نتوانند سهم چندانی در اشتغال و تولید و ثروت مردم منطقه داشته باشند، قرار گیرد.

وی ادامه داد: شیلات شهرستان در سال ۱۴۰۰ باید برنامه و نقشه راه مناسبی برای تقویت ذخایر و مبارزه با صید غیرمجاز ترال تدوین کند و در این زمینه به مشارکت و همکاری صیادان و سازمان‌های مردم نهاد نیاز است.

مهرجو افزود: بطور قطع اگر مردم به این اعتماد برسند که ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی در راستای منافع عمومی حرکت می‌کنیم همراهی و مشارکت جدی خواهند کرد.

وی بیان کرد: تشکیلات شیلات در استان بوشهر با توجه به رویکرد و مزیت موجود، متناسب با منطقه باشد و باید بازنگری از لحاظ تجهیزات، امکانات و تقویت بدنه کارشناسی صورت گیرد تا در انجام رسالت و وظیفه خویش به نحو صحیح استفاده و عمل کند. 

فرماندار گناوه با تقدیر از زحمات و تلاش رئیس سابق شیلات شهرستان که به بازنشستگی نایل شده‌است از رئیس جدید خواست با ارتباط با بدنه تعاونی صیادی و ظرفیت صیادان برای کمک به حفاظت ذخایر و طرح و برنامههای آبزی پروری گام‌های موثرتری بردارد.

در این آیین سهراب ملائی به عنوان رئیس جدید شیلات شهرستان گناوه معرفی و از رئیس سابق مهدی ابراهیمی تقدیر شد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و  شغل عمده مردم آن به دریا وابستگی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha