۸ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 3135
کد خبر: 84276177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۳ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان آزاد شدند

کرمان - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: زمینه آزادی ۳۵۳ مددجوی جرائم غیرعمد واجد شرایط در سال ۹۹ با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: از مجموع مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده از زندان های استان کرمان ۳۳۶ نفر با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان از محل کمک های مردمی، خیران، نهادهای دولتی و غیردولتی آزاد شده اند.

وی به پرداخت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از کمک های ویژه ستاد دیه برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد در کرمان اشاره و بیان کرد: ۹ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان و هشت نفر نیز با استفاده از کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی به مبلغ یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۵۸ هزار ریال آزاد شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با ۲۰۸ نفر از شاکیان مددجویان ۲۲۰ میلیارد تومان تخفیف بدهی و اخذ گذشت حاصل شده است.

موحد به برگزاری ۲۰ جشن گلریزان به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این جشن ها ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تعهد خیران حاصل و تاکنون ۸۵ درصد میزان تعهدات به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال وصول شده است.

وی تاکید کرد: کمک های مردمی به ستاد دیه در قالب جشن های گلریزان، نشان دهنده پایگاه اجتماعی اقدامات این ستاد و موجب برکت بسیار زیادی در اجرای برنامه های مورد نظر در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

رییس کل دادگستری استان کرمان برگزاری جلسات صلح و سازش در تمام شهرستان ها با همکاری سپاه، بسیج حقوقدانان و پایگاه های مقاومت بسیج را از اقدامات خوب ستاد دیه این استان به منظور توسعه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی دانست و گفت: با برگزاری پنج مرحله از نهضت آزاد سازی زندانیان در مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۴۰ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

موحد یادآور شد: در حال حاضر ۱۷۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد ۸۴ نفر بدهکار مالی، ۶۶ نفر بدهکار مهریه، ۲۱ نفر بدهکار نفقه و سه نفر بدهکار دیه هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha