۸۰۱ زندانی جرائم عمد فارس پارسال آزاد شدند

شیراز-ایرنا-مدیرکل زندان‌های فارس گفت: پارسال با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی موفق به آزادی ۸۰۱ نفر از زندانیان جرایم عمد شدیم که به دلیل رد مال یا دیه در زندان به سر می بردند و حبس آنان در سال های گذشته به پایان رسیده بود.

بنا بر گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۱ گروه جهادی شامل پزشکان، دندانپزشکان، هنرمندان، روحانیون و گروه های خیرین در زمینه های حمایتی، عمرانی و مشاوره های حقوقی در زندان های استان خدمات قابل توجه در حوزه های مختلف ارائه کردند.

ابراهیمی ادامه داد: در طرح سردار شهید سلیمانی، تعداد ۳۱۳ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد شده و از این تعداد ۲۶۷نفر جرایم غیرعمد و ۴۶ نفر جرایم عمد مرتکب شده بودند و همچنین از ورود ۱۳۰نفر به زندان نیز جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۷۸زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: حدود هفت هزار بسته معیشتی و نوشت افزار و بسته های بهداشتی توسط خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان بین خانواده زندانیان توزیع شد.

وی ادامه داد: با همت خیرین، پارسال چهار هزار و یکصد جلد کتاب و قرآن و ۹۰عدد قلم قرآنی به کتابخانه زندان ها اهدا شد.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: تعداد ۵۲۰نفر از زندانیان توسط پزشکان جهادی و یک هزار و ۲۷۰ نفر توسط دندانپزشکان ویزیت و مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و سه هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان نیز خدمات مشاوره حقوقی و قضایی دریافت کردند.

ابراهیمی گفت: در راستای توانمندسازی و اشتغال به کار زندانیان و اشتغال ۵۰درصدی زندانیان، ۵۴ درصد زندانیان استان در کارگاه های درون و بیرون زندان مشغول به کار شده اند و تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد در کارگاه های بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha