افزایش بازدید از بقاع متبرکه و دیدار مسئولان با ایثارگران در آستارا

آستارا - ایرنا - اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از بازدید ۲ هزار شهروند و گردشگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرح آرامش بهاری بقعه امامزادگان خبر داد و تعدادی از مسئولان این شهرستان بمناسبت سال نو با سه خانواده شهید و ایثارگر دیدار کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با استقرار غرفه های معرفت، کودک، همه واقف باشیم و پاسخ به مسائل شرعی در حریم بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان، بازدید از این حرم رونق گرفت و در پنج روز گذشته ۲ هزار نفر از برنامه های بقعه بهره مند شدند.

جمشید مهدوی بیان کرد: در خیمه معرفت برنامه های فرهنگی و دینی اجرا می شود و در غرفه کودک، زائران کودک و نوجوان با انجام نقاشی های قرآنی و قرائت قرآن، جوایز فرهنگی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۵۰۰ جایزه فرهنگی شامل کتاب و چادر برای تشویق کودکان و نوجوانان در غرفه کودک در نظر گرفته شده و در حال توزیع است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و آستان مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع شده است.

دیدار مدیران با خانواده های شاهد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در دیدار با خانواده های شهیدان کهن زاد، نورالهی و دارایی در این شهرستان گفت: شهدا الگوی واقعی استقامت در حفظ ارزش های اسلامی هستند و با جانفشانی در راه اعتلای کشور، جان خود را خالصانه تقدیم کردند. 

غلامرضا مرحبا اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، تجلیل خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان گامی موثر در ارج نهادن به ایثارگران دفاع مقدس است. 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم در این دیدارها گفت: رشادت های فراموش ناشدنی جوانان غیور و با اخلاص دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، آسایش و آبادانی را برای کشور به ارمغان آورده است.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان یک اصل مهم است و شهدا با جانفشانی خود، به ملت ایران بخصوص جوانان این مرز و بوم درس وحدت و یکپارچگی آموختند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان آستان گیلان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha