۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84272857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان زندانها: نگاه جامعه به خانواده زندانیان تغییر کند

یزد- ایرنا- معاون قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: باید با انجام امور فرهنگی، تبلیغی و کار رسانه‌ای، نگاه جامعه به خانواده‌های زندانیان, افراد زیرپوشش و جامعه هدف تغییر کند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی حاج محمدی روز سه‌شنبه در نشست با گروه‌های مردمی جهادی یزد با بیان اینکه امور فرهنگی و تربیتی در کنار سایر مسایل جزو اولویت در زندان‌هاست افزود: در این خصوص تاکنون با همکاری مردم و گروه‌های فرهنگی و رسانه‌ای اقدام شده و باید این رویه روز به روز بر اساس نیاز گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون در سطح کشور با حضور و همراهی تشکل‌ها و گروه‌های جهادی برای اهداف فرهنگی و رفاهی برای جامعه هدف و خانواده‌های آنها کارهای مهمی صورت گرفته ادامه داد: همراهی افراد مختلف اجتماعی با مسوولان برای اشتغال و تامین نیازهای خانواده‌ها بسیار موثر و ضروری است .

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و تربیتی و امور اصلاحی با همکاری بخش‌های مختلف مردم و جهادی و فعالیت متولیان امور در سطح زندان‌ها یک اولویت اصلی است و باید برای حل نیازهای خانواده‌های آنها که تاکنون کارها بزرگی در کشور صورت گرفته ادامه یابد.

حاج محمدی یادآور شد: اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنها در کنار امور فرهنگی و رفاهی جزو ضروریات است و تاکنون با همکاری گروه‌های جهادی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و باید همه در کنار هم برای خدمت به جامعه هدف وظایف را انجام دهیم .

در این نشست تعدادی از اعضای گروه‌های جهادی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات در خصوص توجه به مسایل فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و مددکاری جامعه هدف پرداختند.

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha