۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84271664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آرامش بهاری در بقعه امامزادگان آستارا آغاز شد

۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷
کد خبر: 84271664
طرح آرامش بهاری در بقعه امامزادگان آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - اجرای طرح آرامش بهاری با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائران، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی، در بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا عصر یکشنبه در بقعه امامزادگان این شهرستان گفت: با وجود محدودیت های کرونایی و کاهش سیر و سفرها، این طرح تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد و غرفه های کودکان، مشاوره خانواده، وقف، پاسخ به سئوالات شرعی، حجاب و عفاف، کتاب و محصولات فرهنگی راه اندازی شده است.

جمشید مهدوی افزود: یک مبلغ از قم و ۲ مبلغ بومی با همکاری اعضای مرکز افق بقعه و ۲۵ خادم بقعه امام زادگان با پاسخگویی به سئوالات شرعی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، در این طرح مشارکت می کنند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز علاوه بر زائران داخلی، رانندگان کامیون های خارجی هم به این بقعه متبرک شرفیاب می شوند و در روز تحویل سال نو به بهانه احترام به ۳۴ شهید آرام گرفته در جوار امامزادگان، حرم غبارروبی و عطرافشانی و پیام نوروزی مقام معظم رهبری به صورت زنده برای زائران پخش شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: امروز با مشارکت خیران، سه گوسفند در بقعه امام زادگان ذبح و ۱۲۲ بسته گوشت قربانی به ارزش ۷۰ میلیون ریال به ۱۷۰ نیازمند تحت پوشش مرکز افق امام زادگان توزیع شد و خیران هر ماه حدود سه میلیون ریال به این مرکز کمک می کنند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مزار مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت قرار دارد و شیوع ویروس کرونا سبب محدودیت سفرهای نوروزی و کاهش زائران و مراجعان به بقاع متبرک شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha