شعار امسال رهبر معظم انقلاب از بام‌های بقاع متبرکه قزوین طلوع می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان قزوین گفت: تاکید مقام معظم رهبری برای تولید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قزوین از بام‌های اماکن مذهبی و بقاع متبرکه طلوع می‌کند.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی روز یکشنبه ضمن تبریک سال نو، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوقاف قزوین برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های متعددی را در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام داده و آمادگی خود را برای حمایت از تولید و رسیدن به اهداف آن اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی قزوین در سال جاری باید به ملجا و پناهگاه مردم مختلف تبدیل شود، افزود: امسال تمام تلاش خودمان را به کار بسته‌ایم تا با پررنگ کردن کارکردهای اجتماعی و اقتصادی در بقاع متبرکه، بتوانیم گامی موثر در راستای حمایت از تولیدکنندگان خانگی، به خصوص زنان سرپرست خانوار برداریم.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: با سازمان فنی و حرفه‌ای در استان قزوین تفاهم نامه‌ای امضا شده تا به زنان سرپرست خانوار حرفه خیاطی آموزش داده شود و بعدها با قرار دادن چند دستگاه چرخ خیاطی در بقاع متبرکه علاوه بر کاهش هزینه‌های اجاره، به تولید بیشتر این زنان کمک شود.

این مسوول به برنامه ریزی برای فروش برخی کالاها و محصولات در بقاع متبرکه اشاره و تصریح کرد: تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم تا برخی از فعالیت‌های اقتصادی مانند ایجاد بازاچه‌های صنایع دستی، خانگی، فروش خواربار و حتی مرکبات در بقاع متبرکه رونق بگیرد، با این پیمان که محصول قابل فروش، شان و منزلت این اماکن را کاهش ندهد.

مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان قزوین تصریح کرد: تصور کنید اگر تولیدکننده حوزه کشاورزی و خشکبار بدون واسطه و با کمترین هزینه محصولات خود را در بقاع متبرکه به دست مصرف کننده برساند تا چه اندازه باعث تسهیل امور اقتصادی می‌شود؛ این همان هدف اصلی اوقاف در قزوین برای سال جاری است.

حجت الاسلام مجیدی به شناسایی چندین بقاع متبرکه برای پیاده سازی این برنامه در سال جاری اشاره و تاکید کرد: بقاع سلطان سید محمد (ع)، امامزاده حسین (ع)، سید علی شارینی تاکستان و امامزاده سلیمان (ع) بیدستان در مرحله ارزیابی انجام این پروژه قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای نیز با اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار کردیم تا از ظرفیت بانوان و کارفرینان آن نیز استفاده کنیم، البته دامنه فعالیت و تعامل اوقاف بسیار وسیع است و آماده هرگونه همکاری بیشتر در این رابطه با سازمان‌های فعال هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه هم اکنون زنان یکی از روستاهای قزوین با همکاری این اداره کل در حال آموزش قالی بافی هستند، اظهار داشت: به زودی بقعه این روستا به دلیل داشتن فضای مناسب در اختیار این زنان قرار می‌گیرد تا با خیال راحت و داشتن امکانات به تولید قالی بپردازند.

حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: اعتقاد ما این است که اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید به کارکردهای اصلی خود در ابتدای انقلاب و حتی صدر اسلام بازگردد و این طور نباشد که مردم این اماکن را تنها برای عبادت و انجام کارهای مذهبی مورد نظر داشته باشند.

اداره کل اوقاف قزوین از سال گذشته تاکنون در قالب طرح مواسات اجتماعی و همدلی ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقاف برای تامین معاش مردم هزینه کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha