۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84270746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزاد راه‌های زنجان با افزایش چشمگیر تردد خودرو مواجه شدند

زنجان - ایرنا - جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه /۲۸ و ۲۹ اسفند ماه جاری/ سطح آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز با افزایش چشمگیر تردد وسایط نقلیه مواجه شدند.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حجم تردد در ۲ آزاد راه استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و منع سفرهای نوروزی، برای پلیس راه غیرقابل پیش بینی بود، افزود: بر اساس آمار ارایه شده از سوی سامانه تردد شمار، از ۲۰ تا ۲۸ اسفند ماه جاری میزان ترددهای صورت گرفته از آزاد راه زنجان - تبریز و زنجان - قزوین ۴۵ درصد و سایر مسیرهای ارتباطی زنجان نیز ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

وی اظهار داشت: پارسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلای مسافران به این بیماری منحوس و محدودیت های درنظر گرفته، آمد و شد خودروها در جاده های این استان با کاهش بالایی مواجه بود اما امسال به دلایل مختلف ازجمله کاهش محدودیت ها، حجم ترددها بیشتر شده است.

میناخانی افزود: حوالی ساعت ۱۲ ظهر جمعه /۲۹ اسفند ماه/ یک فقره تصادف زنجیره ای در کیلومتر ۳۵ آزاد راه زنجان - قزوین اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت و خسارتی بود که به ۶ دستگاه خودرو درگیر در این حادثه، وارد آمد.

وی تصریح کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در طول مسیرهای ارتباطی استان زنجان به خاطر عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه و مقرره از سوی رانندگان است و لازم است رانندگان پس از ۲ ساعت رانندگی به دت ۱۵ دقیقه در محل امن و ایمن استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

میناخانی به رانندگان توصیه کرد با توجه به ساعات پایان سال ۹۹ و افزایش تردد وسایط نقلیه در سطح جاده ها، از تخلفات حادثه ساز ازجمله انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، مکالمه با تلفن همراه، صحبت با سرنشینان و همچنین رانندگی در حین احساس خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی با خودروهای جلویی و هرگونه عجله و شتاب به جد پرهیز کنند تا پشیمانی به بار نیاید.  

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه عمده حوادث رانندگی در سطح ازاد راه های این استان به علت خستگی و خواب آلودگی اتفاق می افتد، گفت: برابر آمار پلیس راه استان، تعداد قربانیان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی زنجان طی ۱۱ ماهه امسال به ۱۹۳ نفر رسید که این تعداد کشته ناشی از حوادث رانندگی زنجان طی مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲ نفر کاهش نشان می دهد.

میناخانی، افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه امسال تعداد کشته های ناشی از وقوع حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان ۱۸۸ نفر و بهمن ماه نیز به تعداد پنج نفر بود.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha